به گزارش هنرآنلاین رئیس سازمان سینمایی در ادامه افزود: جشنواره فیلم فجر به عنوان مهم ترین رویداد سینمایی کشور و حضور گسترده فیلم‌های سینمایی، توجه مخاطبان و منتقدان را از پرداختن به فیلم‌های ویدئویی دور می‌کرد و از طرف دیگر، در سال‌هایی که ما فیلم سینمایی کم داشتیم در کنار آن از آثار ویدئویی استفاده می‌کردیم ولی در حال حاضر که تولیدات سینمایی به حد مطلوب رسیده به نظر می‌رسد برگزاری مستقل جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی حرکت مطلوبی است.

شمقدری با اشاره به نگاه تخصصی به فیلم‌ها و ارزیابی مستقل تولیدات ۲سال گذشته ویدئویی گفت: با توجه به تغییر روش فیلم‌سازی از نظر تکنولوژی و ابزار ساخت احتمال می رود تا چند سال آینده تعریف برگزاری جشنواره‌ها هم تغییر کنند.

وی در ادامه گفت: کلیه مباحث جشنواره در شورای سیاست‌گذاری مورد بررسی قرار گرفته و تقریبا تمام اهداف و برنامه‌های جشنواره پی‌ریزی شده و در بخش اجرایی هم در طول روند برگزاری ارزیابی خواهد شد.

رئیس سازمان سینمایی کشور در پایان با اشاره به بخش «خاطره یاس ها» در نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی تهران خاطرنشان کرد: در این بخش با مجموعه عظیمی از تله فیلم‌های ۱۰سال اخیر رو به رو خواهیم بود که نتیجه آن معرفی آثار مطلوب و فاخر به مردم خواهد بود.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی فیلم ویدیویی تهران به همت موسسه رسانه های تصویری و با همکاری سازمان سینمایی کشور به دبیری محمدرضا عباسیان از ۲۸ خرداد تا ۲ تیر در تهران و جزیره ابوموسی برگزار می شود.