سرویس استان‌های هنرآنلاین: دبیر ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب فارس در این برنامه که ظهر دوشنبه در منطقه کم برخوردار مهدی‌آباد شیراز برگزار شد، گفت: تلاش می‌کنیم برای بچه‌ها دوستی با کتاب را زیاد کنیم.

حسن دهقان با بیان اینکه دوستی که هیچ‌گاه ما را تنها نمی‌گذارد کتاب است، افزود: کودکان در روز جهانی کودک باید دوستی خود را با یار مهربان بیشتر کنند.

سپس معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خطاب به ۳۵۰ دانش‌آموز دختر دبستان شهید حدادی منطقه کم برخوردار مهدی‌آباد شیراز، گفت: بهتر این است که پس از خواندن کتاب بتوانیم نتیجه‌گیری داشته باشیم، بنابر این کتاب‌هایی را که هدیه می‌گیرید، بخوانید و با هم به اشتراک بگذارید و نتیجه‌گیری از کتاب داشته باشید.

مهدی امیدبخش در ادامه افزود: کتاب‌هایی که به شما می‌دهیم مناسب سن شما انتخاب شده است.

وی درعین حال پیشنهاد کرد: بچه‌ها می‌توانند خلاصه یک خطی از کتاب‌ها به مدیریت مدرسه بدهند و ما تلاش می‌کنیم، این خلاصه‌ها را از مدرسه بگیریم تا به بهترین نتیجه‌گیری جایزه دهیم.

در ادامه معاون فرهنگ و ارشاد از خانم اعظم غلامی مدیر دبستان شهید حدادی تقدیر کرد.

طرح‌هایی همچون "پیشاهنگان کتاب، مهمانی کتاب، آی قصه قصه قصه، جشن تکلیف کتابخوانی و هر کلاس یک کتاب" در قالب برنامه‌های شیراز برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران تا پایان فصل پاییز در مدارس شیراز اجرا می‌شود.

الهه بهرامی