سرویس استان‌های هنرآنلاین: صابر سهرابی با اعلام این خبر گفت: شهر شیراز برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران گام‌های مؤثری برداشته که در این مسیر بسترسازی برای ترویج مطالعه در اقشار اجتماع و صنوف مختلف را مد نظر قرار داده است.

وی راه‌اندازی شبکه‌های دوستدار کتاب را یکی از این برنامه‌ها دانست و ادامه داد: به همین منظور "شبکه نامه‌رسانان دوستدار کتاب شیراز" در آستانه روز جهانی پست ١٦ مهرماه در این شهر اعلام موجودیت می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس افزود: بر اساس این طرح با حضور اهالی فرهنگ و رسانه و مدیران اداره کل پست استان فارس، ٥ تن از نامه‌رسانان فرهنگور شیراز به صورت نمادین به عضویت این شبکه درمی‌آیند.

سهرابی در تشریح این برنامه گفت: در نخستین گام از برنامه‌های "شبکه نامه‌رسانان دوستدار کتاب شیراز"، ٥٠٠ عنوان کتاب به صورت رایگان به همراه محموله‌های پستی این شهر، به منازل اهالی شیراز ارسال می‌شود.

وی افزود: کتاب‌های اهدایی به شهروندان شیرازی همگی از آثار شاخص نویسندگان استان فارس هستند که ممهور به عبارت و نماد "شبکه نامه‌رسانان دوستدار کتاب شیراز" و شعار "نامه‌رسانان شیراز، حامی کتاب و کتابخوانی" هستند.

سهرابی با بیان اینکه این طرح توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اداره کل پست فارس و دبیرخانه ستاد هماهنگی جشنواره پایتخت کتاب ایران در استان فارس خاطرشان کرد: افتتاح شبکه نامه‌رسانان دوستدار کتاب شیراز روز ١٦ مهرماه ساعت ١٢:٣٠ در سالن اجتماعات اداره کل پست استان فارس برگزار خواهد شد.

الهه بهرامی