سرویس معماری هنرآنلاین: به مناسبت دومین سالروز باغ ایرانی فراخوان شرکت در نمایشگاه با موضوع "مرز بین واقعیت و خیال" منتشر شد.

مجله معماری ویلا به نمایندگی از مؤسسه مطالعاتی جهان باغ ایرانیان به مناسبت روز باغ ایرانی، 20 مهرماه، از هنرمندان مجرب در همه زمینه‌های هنری دعوت به عمل می‌آورد تا با ارائه طرح‌های خود با موضوع "مرز بین واقعیت و خیال" ، در نمایشگاه شرکت کنند.

از بین کلیه طرح‌ها و آثار ارسالی، آثاری که واجد بالاترین کیفیت ارزیابی باشند، جهت نمایش در مکان نمایشگاه انتخاب می‌شوند و گلچینی از بهترین آثار در نسخه چاپی و دیجیتال مجله ویلا به نمایش درخواهند آمد.

این نمایشگاه با هدف، نکوداشت ابعاد مادی و معنوی باغ ایرانی، ایجاد هویتی مدرن از دل سنت باغ ایرانی، نمایش بیانی هنرمندانه، معاصر و انتزاعی از مفهوم باغ ایرانی با عنوان"مرز بین واقعیت و خیال" و فرصت حضور هنرمندان ایرانی در نمایشگاه و دیده شدن طرح‌ها و آثار آن‌ها توسط اسپانسرها و مهمانان خارجی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، دبیرخانه نمایشگاه مسئولیت انتخاب آثار را بر عهده دارد. همچنین به آثار برگزیده گواهی حضور در نمایشگاه جشنواره  اهداء خواهد شد. تصاویر آثار اجرا شده در جشنواره و نشریات مربوطه نیز منتشر خواهد شد.همچنین اثر یا آثار برگزیده توسط اسپانسر جشنواره، در صورت توافق طرفین خریداری می‌شود.

طبق اعلام دبیرخانه، هر هنرمند می‌تواند به صورت نامحدود و در چند زمینه آثار و طرح‌های خود را  ارسال کند. ضمناً سایز ارائه آثار آزاد است.

 همچنین مدیوم و تکنیک آثار آزاد است و می‌تواند در زمینه  نقاشی، عکاسی، مجسمه، چیدمان ، ویدئو، موسیقی، شعر، معماری و ... ارسال شود.

طرح‌ها و ایده‌های جدید که به اجرا نمی‌رسند می‌توانند به صورت شیت ارائه شوند و یا عکسی از چیدمان اجرا شده را ارسال کنند و در صورت نو و خلاقانه بودن در بخش طرح‌ها و ایده‌های آینده به اجرا در خواهند آمد.

هر اثر می‌تواند دارای یک گزارش روشنگری (استیتمنت) حداکثر در یک برگه A4  باشد.

خلاقیت، نگاهی هنرمندانه و هویت فرهنگی شاخص طرح‌های ارسالی و معیار داوری خواهند بود.

بر اساس این گزارش،نمایشگاه با موضوع "مرز بین واقعیت و خیال" از بیستم لغایت بیست و هفتم مهرماه 1397 در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان حضرت ولی عصر (عج) ، روبروی بزرگراه نیایش ، بلوار اسفندیار برگزار می‌شود.