به گزارش هنرآنلاین، نشست ویژه‌ شهر کتاب مصادف با روز ملی کودک به نقد و بررسی کتاب "وضعیت اجتماعی کودکان در ایران" اختصاص دارد.

این نشست با حضور سعید مدنی، فریبرز رئیس‌دانا و پیام روشنفکر دوشنبه 16 مهر، ساعت ۱۶برگزار خواهدشد.

به تازگی انتشارات آگاه با همکاری موسسه‌ رحمان، مجموعه مقالات "وضعیت اجتماعی کودکان در ایران (۱۳۸۵-۱۳۹۵)" را منتشر کرده است. ویراستار و مدیر طرح این مجموعه پیام روشنفکر است.

در مقالات این کتاب به حقوق و نیاز کودکان و راه برون‌رفت از مشکلات اساسی و نگران‌کننده‌ آن‌ها از جمله خودکشی، ازدواج زودهنگام، ابتلا به بیماری‌های خاص به ‌ویژه‌ در کودکان کار، بدسرپرست و مهاجر پرداخته شده است.

همچنین نشست هفتگی شهر کتاب، سه‌شنبه 17 مهرماه، ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب "احمد فیلسوف" نوشته آلن بدیو با ترجمه‌ فرحناز عطاریان اختصاص دارد که با حضور افسر موم‌وندی‌ کاظمی، رضا عبدی، حسین شیخ‌رضایی و فرحناز عطاریان برگزار می‌شود.

از آلن بدیو آثار فلسفی فراوانی منتشر شده است اما او نمایش‌نامه‌هایی نیز دارد که از میان آن‌ها می‌توان به "احمد زیرک"، "احمد فیلسوف"، "احمد عصبانی می‌شود"، "کدو تنبل‌ها" و "تصادف در انطاکیه: تراژدی در سه پرده" اشاره کرد.

بدیو در تحلیل پدیده‌ نمایش آثاری را نوشته است. به تازگی نشر کرگدن کتاب "احمد فیلسوف" را با ترجمه‌ فرحناز عطاریان منتشر کرده است.

بدیو در این کتاب برای نشان دادن اعتراض خود به آن‌چه در فرانسه علیه مهاجران رخ می‌دهد سنت نمایشنامه‌ افرادی چون مولیر را ادامه می‌دهد و با خلق قهرمانی متعلق به طبقه‌ فرودست جامعه ثروتمندان و اهل قدرت را مورد تمسخر قرار می‌دهد.

این دو نشست در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.