به گزارش هنرآنلاین، از صبح امروز اکران فیلم سینمایی «کیمیا و خاک» ساخته عباس رافعی در گروه سینمایی عصر جدید آغاز شد.

فیلم سینمایی «کیمیا و خاک» به کارگردانی و نویسندگی عباس رافعی روایت‌گر فضای ملتهب آبان‌ماه سال ۱۳۵۷، است که داستان پنج گروه را که می‌خواهند با آخرین پرواز از ایران خارج شوند، را نشان می‌دهد.

حسین یاری، پریوش نظریه، امیر آقایی، آزیتا حاجیان، سیاوش طهمورث و حامد بهداد در این فیلم بازی می‌کنند. این فیلم در سال 88 در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و آزیتا حاجیان برای آن نامزد دریافت نقش مکمل زن شد.

فیلم سینمایی «کیمیا و خاک» هم‌اکنون در سینماهای عصرجدید، آزادی، ایران، پردیس ملت، پردیس زندگی، اریکه ایرانیان، مرکزی، شاهد، پردیس راگا در حال اکران است. این در حالی است که با توجه به تصمیم اتحادیه تهیه‌کنندگان و شورای صنفی نمایش، حواله نمایش این فیلم برای سینما آزادی و سایر سینماهای حوزه هنری در تهران و شهرستان ها صادر نشده است.

پس از اقدام حوزه هنری در عدم اکران فیلم سینمایی «کوچه پس کوچه‌های شمرون» به کارگردانی کامران قدکچیان، اتحادیه تهیه‌کنندگان با انتشار نامه‌ای عنوان کرد به دلیل غیر قانونی عمل‌کردن حوزه هنری فیلمی برای اکران آینده در اختیار این نهاد قرار نخواهد داد و بر همین اساس نیز شورای صنفی نمایش، حواله اکران فیلم «کیمیا و خاک» را برای سینماهای حوزه هنری منجمله سینمای آزادی صادر نکرد.