سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "قوی‌تر" نوشته آگوست استریندبرگ، ترجمه احمد پوری و به کارگردانی نیما خطیب‌شاد از 8 مهرماه ساعت 21:15 در سالن شماره دو عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است و بازیگران آن مهدی ایمانلو، هدی خسروی، نگین صدراعظمی، پریا مجللی و رکسانا همتی هستند و این نمایش با صدای  سهیلا گلستانی اجرا می‌شود.

نیما خطیب‌شاد در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "قوی‌تر" گفت: این نمایش کار عملی من در پایان دوره کلاس‌های موسسه آزاد کارنامه بود که طی جلساتی با آقای رضا گوران قرار بر این شد تا آن را به منظور اجرای عمومی آماده کنیم. از شش ماه پیش از اجرا تمرینات این نمایش آغاز شد اما در ابتدا با متن کاری نداشتیم و تنها بر پروسه تمرینات تمرکز کردیم.

او همچنین در ادامه افزود: اجرای این نمایش عبوری از نمایشنامه "قوی‌تر" نوشته آگوست استریندبرگ است. دیالوگ‌ها و سیر داستانی نمایش براساس نمایشنامه اصلی است اما فرم اجرایی متفاوت است.

این کارگردان جوان ضمن اشاره به اینکه مضمون این اثر دنیایی زنانه دارد، خاطرنشان کرد: پلات داستانی نمایشنامه از دنیای زن‌ها می‌گوید اما آنچه ما بر آن تمرکز کردیم از دست رفتن و محو شدن هویت و شخصیت انسان‌هاست. آگوست استریندبرگ نمایشنامه‌نویسی است که رویکردی روانشناسانه دارد و سعی کرده‌ایم طی تمرینات با دنیا و زندگینامه این نویسنده آشنا شویم.

خطیب شاد درباره سبک و شیوه اجرایی این نمایش عنوان کرد: قالب و ژانر کار ما یک سورئال روانشناسانه است اما سبک اجرای نمایش، حرکتی از اکسپرسیونیسم به سمت پست مدرنیسم دارد که امیدوارم موفق بوده باشیم.

او درباره طراحی صحنه نمایش متذکر شد: در ابتدا طراحی صحنه کاملاٌ رئال و متشکل از در، چند چهارپایه و چندیدن فضا بود اما به دلیل افزایش قیمت دلار و اجناس، این طراحی میسر نشد و به اجبار طراحی دیگری برای این اثر در نظر گرفته شد. از آنجا که از نام نمایش مشخص است و در آن حرف از قدرت زده می‌شود، از پله‌هایی در صحنه طراحی استفاده شده است که نشانگر قدرت است.  

این کارگردان درباره موسیقی نمایش "قوی تر" تصریح کرد: موسیقی نمایش به  صورت پلی بک پخش می‌شود و انتخابی از گروه موسیقی اینسترومنتال که موزیک‌های ترسناک می‌سازد، است. در این نمایش ترکیب صدا نیز داریم و نریشن‌هایی با صدای سهیلا گلستانی پخش می‌شود.

نیما خطیب شاد در پایان صحبت‌هایش گفت: متاسفانه اکنون برای اجری آثار نمایشی دانشجویی شرایط خوبی وجود ندارد اما با این حال خوشحالم که نمایش را به صحنه آوردم، چرا که پروسه تمرینات و اجرا برایم بسیار لذت بخش و مملو از تجربه بوده است.

دیگر عوامل نمایش "قوی تر" عبارتند از: مجری طرح: هدی خسروی، دستیار کارگردان و منشی صحنه: عادله گرشاسبی، مشاوران کارگردان: رکسانا همتی و سیاوش ثابت قدم، طراح لباس: نگین مرادی، طراح نور: نیما خطیب شاد، ضبط و میکس صدا: علیرضا مؤیدی (استودیو آوامان)، طراح پوستر و بروشور: محمدحسین خسروی، ساخت تیزر: البرز طلوعی و تبلیغات مجازی: باربد طولابی (تهران تماشا).

علاقمندان می‌توانند بلیت نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.