مجید برزگر کارگردان سینما در گفت‌وگو با هنرآنلاین در مورد فعالیت‌های جدیدش در عرصه فیلم‌سازی گفت: مشغول بازنویسی فیلم‌نامه‌ای با عنوان «شب به تدریج» باتفاق حامد رجبی هستم. فیلم داستانی اجتماعی دارد و شخصیت محور است و آدم‌های فیلم متعلق به قشر متوسط جامعه هستند.

سازنده «فصل باران‌های موسمی» درباره داستان فیلم عنوان کرد: داستان فیلم روایت‌گر زندگی مرد میانسالی است که در یک شهرک حاشیه شهر زندگی می‌کند و بنا به دلیلی از شهرک رانده می‌شود و زندگی جدیدی را تجربه می‌کند.

این فیل‌مساز با تاکید بر تنهایی مرد در فیلم «شب به تدریج» متذکر شد: تنهایی آدم‌ها در قاب سینما برایم فوق‌العاده جذاب است. زندگی در جامعه شهری معاصر این تنهایی‌ها را تشدید کرده و تنش‌هایی را در زندگی فردی و اجتماعی آدم‌ها به وجود می‌آورد. خیلی از فیلم‌سازان صاحب سبک اروپایی از قبیل اکی کوریماسکی، براداران دارن و روبر برسون؛ این تم اکثر فیلم‌هایشان است.

وی در مورد انتخاب عوامل فیلم گفت: شخصیت اصلی فیلم یک مرد پنجاه ساله است و به علت فضا و تم فیلم قصد ندارم از یک چهره شناخته شده برای این نقش استفاده کنم؛ به همین دلیل با یک بازیگر تئاتری برای بازی در این نقش صحبت کرده‌ام. همچنین امین جعفری به عنوان مدیر فیملبرداری، لیلا نقدپری به عنوان طراح صحنه و لباس، الهام صالحی به عنوان طراح چهره‌پردازی و جواد امامی به عنوان تدوین‌گر حضورشان در فیلم قطعی شده است و فیلمبرداری کلا در تهران و در تابستان فیلمبرداری می شود.