به گزارش هنرآنلاین، این برج به عنوان نماد تهران در سال 1350 در ورودی غربی شهر و با استفاده از بهترین مصالح و تجهیزات مدرن زمان خود ساخته و به بهره‌برداری رسید. در طی 47 سال گذشته برج آزادی همواره به عنوان نماد ملی ایران مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی بوده و خدمات فرهنگی، هنری و گردشگری ارائه داده است. استهلاک دستگاه‌ها نیز بخش اجتناب ناپذیر هر ساختمان است.

بنیاد فرهنگی هنری رودکی با رویکرد بهسازی فضاهای داخلی و خارجی مجموعه‌های تابعه خود پس از اقداماتی بسیار مثبت از جمله شست و شوی نمای برج، به بخش‌های داخلی مجموعه نیز پرداخته است.

تعویض پمپ‌های سیستم گرمایشی تأسیسات مرکزی، تعویض تابلو برق‌های پست فشار ضعیف موزه اصلی و بخش اداری، تعویض هواسازهای سالن اصلی و پلاتو تمرین، نصب هواساز برای پایه‌های برج، ساخت و فعال‌سازی مخزن 24000 لیتری سیستم اعلام و اطفاء حریق مجموعه، تعویض مشعل و دیگ چگالی سیستم گرمایشی، ساخت و نصب بالابر حمل بار برای سالن مولتی ویژن، مجهز کردن پرده‌های سالن به سیستم مکانیزه و تعویض کف‌پوش‌های سالن پلاتو اقداماتی است که برای نخستین بار از زمان ساخت برج آزادی انجام شده است.

تاسیسات برج آزادی

شایان ذکر است، در راستای مرمت و بازسازی بخش‌های آسیب دیده در نمای برج نیز مکاتبات و اقدامات لازم در حال انجام شدن است که مردم و رسانه‌ها حتماً در جریان امور قرار خواهند گرفت.