نمایش "افسانه اسب تنها" به کارگردانی و نویسندگی علیرضا آقایی یکشنبه در چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی در تالار هنر اجرا می شود.

علیرضا آقایی در مورد شیوه های عروسکی استفاده شده در نمایش "افسانه اسب تنها" به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: شیوه عروسکی استفاده شده در نمایش تلفیقی از بنراکو و سایه است که شیوه بنراکو در نمایش به شکل رومیزی به وسیله ۷ عروسک موجود در نمایش اجرا می شود.

وی با اشاره به موضوع نمایش که دوستی با خدا است افزود: موضوع نمایش را که دوستی با خدا و جاودانه بودن این دوستی ها است در قالب تیپ های حیوانی به اجرا در آوردیم و نشان دادیم که دوستی های جز این که به علت مادیات و هوس است ناپایدارند.

سرپرست گروه شاپرک که تجربه حضور در هفدهمین جشنواره بین المللی همدان و جشنواره های کشوری کانون کودک را در کارنامه خود دارد خاطر نشان کرد: از آنجا که در کنار نمایش در حوزه نجوم نیز فعالیت می کنم می توان گفت این ایده را از صور فلکی گرفتم و با توجه به این موضوع که نمایش بن مایه های فلسفی نیز دارد، پیوند زمین و آسمان در نمایش مد نظرم بود.

آقایی در پایان تصریح کرد: این نمایش با از تولیدات انجمن هنرهای نمایشی ایلام با همکاری واحد کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان است.

گفتنی است، چهاردهمین جشنواره تئاتر عروسکی ۱۰ تا ۱۵ تیر در تهران به دبیری اردشیر صالح پور برگزار می شود.

انتهای پیام/۵۴/۵۳