به گزارش هنرآنلاین، هادی حیدری دبیر مسابقه ملی "کارتون و کاریکاتور کتاب"، در این باره توضیح داد: موسسه خانه کتاب به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی نخستین دوره مسابقه ملی "کارتون و کاریکاتور کتاب" را برگزار می‌کند.

او درباره اهداف برگزاری نخستین دوره مسابقه ملی "کارتون و کاریکاتور کتاب"، گفت: جامعه به اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع به منظور نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند است. با این رویکرد، فراخوان این مسابقه از سوی خانه کتاب منتشر شد که براساس آن همه هنرمندان کاریکاتوریست و کارتونیست و همچنین همه افرادی که به نوعی دغدغه کتاب و کتابخوانی دارند، می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

دبیر مسابقه ملی "کارتون و کاریکاتور کتاب"، ادامه داد: در این مسابقه، شرکت‌کنندگان می‌توانند از زاویه دلخواه خود به کتاب نگاه کنند؛ در این مسابقه آثاری برگزیده می‌شوند که به موضوع کتاب به صورت خلاقانه و با نگاهی متفاوت پرداخته باشند.

حیدری با بیان این که تاریخ دقیق اختتامیه این مسابقه متعاقبا اعلام خواهد شد، اظهارداشت: در این آیین، نمایشگاهی از آثار عرضه شده به دبیرخانه برگزار می‌شود و همچنین این مجموعه در قالب یک کتاب نفیس منتشر خواهد شد.

گفتنی است کامبیز درم‌بخش، حسن کریم‌زاده و محمدرضا دوست‌محمدی داوران "مسابقه ملی کارتون و کاریکاتور کتاب" هستند. داوری آثار به احتمال زیاد از هفته دوم مهرماه ۱۳۹۷ آغاز می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر سه اثر با موضوع کتاب را به همراه بیوگرافی خود که باید حداکثر ۲۰۰ کلمه باشد و شماره تلفن، نشانی کامل و در اندازه آ.س و با کیفیت تصویر ۳۰۰ dpi تا ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۷ به دبیرخانه این مسابقه به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، کوچه خواجه نصیر، شماره ۲، طبقه دوم  ارسال و یا به آدرس CARTOONKETAB@KETAB.IR ارسال کنند.

در این مسابقه به نفر اول ۴۰ میلیون ریال، نفر دوم ۲۰ میلیون ریال و نفر سوم ۱۰ میلیون ریال جایزه اهدا خواهد شد.