سرویس سینمایی هنرآنلاین: مریم بحرالعلومی در نخستین تجربه کارگردانی خود فیلم "پاسیو" را ساخت که قرار است از روز چهارشنبه 18 مهرماه در گروه هنر و تجربه به روی پرده سینماها برود.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت خود گفت: این روزها علاوه بر این که طرح‌های خودم را پیش می‌برم پیشنهادهایی در حوزه ساخت نیز دارم که مشغول بررسی آن‌ها هستم و هنوز چیزی قطعی نشده است.

بحرالعلومی درباره وضعیت سینمای امروز و تمایل سرمایه گذاران به سرمایه گذاری روی آثار کمدی بیان کرد: متاسفانه خود من هم در این حوزه پیشنهادهایی داشتم برای این که کمدی بسازم و در این زمینه حتی جذب سرمایه‌گذار نیز بسیار راحت‌تر بود، اما خنداندن همان قدر باید دغدغه‌مند باشد که اتفاقات جدی هستند ولی برخی شاید به دلیل ابعاد اقتصادی فکر می‌کنند که حتما باید به سمت تولید آثار کمدی بروند. من این دغدغه را ندارم. نه خودم انسان طنازی هستم که بتوانم این کار را انجام دهم و نه دغدغه این خنداندن را دارم. ترجیح می‌دهم همچنان به سینمای اجتماعی و بررسی معضلات و بحران‌های اجتماعی و روانشناسانه فکر کنم.

این کارگردان جوان در ادامه درباره اکران فیلم‌های کمدی که باعث شده‌اند تا آثار اجتماعی آنطور که باید و شاید دیده نشوند نیز اظهار کرد: متاسفانه سینمای ایران دچار بحران سینمای کمدی است و دوستانی که توان این را دارند که آثار کمدی بسازند و اکران خوب هم بگیرند این کار را می‌کنند، اما ترجیح من این است که اگر قرار است روزی مجبور شوم فیلم کمدی بسازم اصلا فیلم نسازم. به نظرم خود هر کس باید اعتقاد به کاری که می‌کند داشته باشد. نباید به خاطر نیاز جامعه همه ژانرها را فدای این اتفاق کرد و باید با انگیزه بیشتر این حوزه را حفظ کرد. نسل جوان کمی اندیشمندانه‌تر باید تلاش کند و این جای خالی را پر کند. اگر نسل ما هم کنار بکشد قطعا درست نیست و باعث می‌شود تا سینمای جدی از بین برود. باید به این هنر- صنعت به شکلی سامان بدهیم و پایه‌های سینمای بدنه را حفظ کنیم تا از بین نرود چرا که برایش زحمت بسیار کشیده شده است.‌