به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، ویدا همراز در بخش رادیویی و تلویزیونی، عبدالرضا سپنجی در بخش رادیویی و تلویزیونی، حامد جوادزاده در بخش رادیویی و تلویزیونی، سیدمهدی جعفری در بخش مکتوب و الکترونیک، سید علی کاشفی خوانساری در بخش مکتوب و الکترونیک و علی آقاغفار در بخش مکتوب و الکترونیک داوری 147 اثر رسیده به دبیرخانه نخستین جشنواره مد و رسانه را بر عهده داشتند.

سیدسعید میرمحمدصادق دبیر نخستین جشنواره مد و رسانه درباره جزئیات روند داوری آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره اظهار داشت:  147 اثر از 43 شرکت کننده در بخش‌های مختلف جشنواره به دبیرخانه واصل شده بود که بعد از تشکیل تیم‌های داوری در بخش‌های مکتوب، الکترونیک، دیداری شنیداری و هنرهای رسانه‌ای 18 نفر برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند.

دبیر نخستین جشنواره مد و رسانه گفت: 18 نفر در بخش‌های نام برده از سوی هیئت داوران جشنواره مد و رسانه حائز رتبه برگزیده و شایسته تقدیر شدند که اسامی آنها در مراسم پایانی اعلام و جوایز لوح و تندیس جشنواره دریافت می‌کنند.

او افزود: با توجه به نو بودن موضوع در حوزه رسانه‌ای، اگرچه در دور نخست شاهد استقبال کمتری از اهالی رسانه بودیم، اما مرور آثار رسیده حکایت از روند رو به رشد دراین حوزه دارد. پرداختن به حوزه مد در رسانه ها جنبه تعاملی دارد و پرداختن به مد ایرانی اسلامی از سوی رسانه‌ها برای جلوگیری از ورود مدهای غربی، زمینه‌سازی و به رشد تولید ایرانی کمک می کند و با توجه به گردش مالی حوزه مد، رسانه نیز می تواند از منافع مالی این حوزه‌ها در تبلیغات و برنامه‌های تبلیغی بهره‌مند شود.

میرمحمدصادق ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره‌ها علاوه بر ایجاد رقابت و انگیزه، زمینه پویایی عرصه هنر و صنعت مد و لباس را در رسانه‌ها ایجاد کند.

مراسم پایانی نخستین جشنواره مد و رسانه به‌زودی برگزار می‌شود.