حسن باستانی درباره تغییرات نمایش «آنتوان و مسافر کوچولو» برای اجرای عمومی گفت: به علت محدودیت زمانی که برای گروه ها در هنگام برگزاری جشنواره وجود دارد، بخشی از ایده ها و طرح ها در اجرای جشنواره عملی نمی شود در نمایش آنتوان و مسافر کوچولو نیز بخشی از طرح ها به خصوص در طراحی صحنه و دکور اجرا نشد که در اجرای عمومی این موارد برطرف می شود. به لحاظ ساختاری و محتوا تغییری در نمایش صورت نگرفت اما سعی ما بر این بود ضعف های موجود اجرا هنگام جشنواره فجر را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه زمانی است در زمینه مسائل مربوط به موقعیت اجتماعی و الهیاتی انسان روی زمین مطالعه می کند تصریح کرد: در نمایش «روز سرباز» تجربه در این زمینه را آغاز کردم نمایش روز سرباز فضای فلسفی داشت این نمایش نیز فضایی فلسفی الهی دارد و رابطه بشر و خداوند در نمایش مد نظر است.

وی در ادامه افزود: قصد دارم رابطه جنگ، انسان و خدا را در آثارم نشان دهم و در فضاهایی کار انجام دهم که بخش انسانی و صلح طلبانه انسان معاصر را به تصویر کشم.

باستانی با اشاره به اینکه نمایش آنتوان و مسافر کوچولو نگاهی به افکار، زندگی و ایده های «سنت دو اگزوپری» نویسنده کتاب «شازده کوچولو» دارد خاطر نشان کرد: با وجود اینکه در نمایش شخصیت آنتوان وجود دارد اما به داستان شازده کوچولو پرداخته نمی شود و برای اینکه بتوانیم فضایی که اگزوپری در آن تخیل می کرد را نشان دهیم در بخش هایی به شخصیت شازده کوچولو پرداختیم در واقع داستان تقابل بین شخصیت داستان با نویسنده اثر است.

کارگردان نمایش«روز سرباز»افزود: فضای کار فانتزی- تخیلی همراه با اندکی فضای سورئالیستی است و کاملا واقع گرایانه نیست اما به دلیل وجود مباحث فلسفی از تلفیق هر دو فضای رئالیستی و سورئالیستی استفاده کردیم.

در نمایش «آنتوان و مسافر کوچولو»، باران و سیاوش چراغی پور ایفای نقش می‌کنند.

هنرآنلاین، نمایش «آنتوان و مسافر کوچولو» که در بخش چشم انداز سی امین جشنواره تئاتر فجر اجرا شد، بعد از برگزاری چهاردهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی در مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می رود.

نتهای پیام/۵۴/۵۳