سرویس سینمایی هنرآنلاین: حسین نمازی کارگردان فیلم سینمایی "آپاندیس" سریال "بازگشت" را در مرحله پس از تولید دارد که اولین تجربه کارگردانی‌ او در این حوزه است.

"بازگشت" ملودرامی عاشقانه است که نویسندگی آن را حسین نمازی، براساس طرحی از حمید نعمت الله و معصومه بیات در ۲۰ قسمت برعهده داشته است. رویا تیموریان، لیلا اوتادی، حسین مهری، مرتضی علی عباس میرزایی، محمد حمزه‌ای، ارشا اقدسی، رضا اکبرپور، بهرام ابراهیمی، مونا کرمی، کیوان ساکت اف، جوانه دلشاد، محمد ساربان، تورج فرامرزیان، پردیس منوچهری، مهرنوش مقیمی، علیرضا لبیبیان و حمیدرضا متقی ترکیب بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت پخش این سریال گفت: سریال بازگشت مراحل پس از تولید را پشت سر می‌گذارد و تقریبا به طور کامل آماده شده است، اما زمان پخش آن هنوز مشخص نیست.

نمازی در ادامه درباره سایر فعالیت‌های خود بیان کرد: در حال نگارش سریال "خانه‌های ارغوانی" هستم که پس از پایان نگارش فیلمنامه برای ساخت آن اقدام خواهیم کرد. این سریال احتمالا در 30 قسمت به تهیه کنندگی سیدمحمدرضا فاطمی تولید می‌شود.

وی درباره قصه و ایده این سریال توضیح داد: "خانه‌های ارغوانی" یک درام عاشقانه از ایام جنگ است و به سال 65 برمی‌گردد. ایده آن هم به زمانی بر می‌گردد که من در کودکی خانه پدری‌ام بمباران شد و اتفاقاتی برایمان رخ داد که بسیار عجیب و غریب بود. چند سال پیش قصه‌ای به نام "شیشه و سنگ" برگرفته از همین اتفاق نوشتم و آن را به چاپ رساندم ولی دغدغه ساخت این فیلم همواره با من بود اما به جایی راه نیافت. این اتفاق در ذهن من ماند و اتفاق دیگری در سن 22 سالگی برایم افتاد که ترکیب این دو قصه در کنار هم موجب شکل گیری قصه این سریال شد. تقریبا قصه‌های اصلی سریال همگی واقعی هستند و امیدوارم که بتوانم به زودی آن را کلید بزنم.

کارگردان "آپاندیس" درباره چرایی عدم حضورش در سینما اظهار کرد: قصد داشتم پس از ساخت سریال "بازگشت" یک فیلم سینمایی بسازم که همزمان پیشنهاد ساخت این سریال به من داده شد و پذیرفتم، چرا که احساس کردم امسال برای من سال سینما نیست و اگر بخواهم ساخت فیلم را آغاز کنم احتمالا به ترافیک کاری بازیگران و عواملی که می‌خواهم برخواهم خورد و در نهایت نتیجه آن چه که می‌خواهم نخواهد شد. در نتیجه تصمیم گرفتم ساخت این سریال را آغاز کنم چرا که هدف برای من لذت بردن از کار است و مدیوم آن خیلی فرقی ندارد.

وی همچنین بیان کرد: سینمای ایران در مسیری است که برای سرمایه گذاری روی کارهای کمدی رقابت وجود دارد ولی برای فیلم‌های دیگر سرمایه گذار خیلی سخت پیدا می‌شود. از همین رو خیلی بعید نیست که سال آینده ما هم یک کار کمدی بسازیم چون دوست دارم این کار را تجربه کنم اما کمدی خوب؛ باشرایطی که در حال حاضر شکل گرفته است این اتفاق و تولید آثار کمدی باعث می‌شود کمبود فیلم‌های اجتماعی جدی شود.

نمازی در پاسخ به این سوال که ممیزی‌های تلویزیون را تا چه اندازه رعایت کرده است، عنوان کرد: محدودیت‌های تلویزیون را همه می‌دانند و کسی نیست که موافق این محدودیت‌ها باشد، اما باید رعایت شوند تا کار به ثمر برسد، اما سوال اینجاست که آیا باید به دلیل این مشکلات کار و جماعتی را که بیننده این مدیوم هستند رها کرد؟ به نظرم این رفتار درست نیست و ما باید به خاطر مردم کار کنیم. مخاطب امروز شاید خیلی به لحاظ اقتصادی توان این را نداشته باشد که به سینما برود، بنابراین تنها همین تلویزیون مانده است و باید برای این مخاطبان خوراک مناسب تهیه کرد. من با همین استدلال اولین سریالم را کار کردم. اتفاق مهمتر این است که وقتی با مدیران تلویزیون صحبت می‌کنی خیلی دست بسته کار نمی‌کنند و اجازه فعالیت مناسب را می‌دهند اما یک ترسی وجود دارد که از بیرون تزریق می‌شود و همین نیز باعث شده که مدیران هم خیلی خود را درگیر این موضوعات نکنند و تن به خودسانسوری بدهند که این به نفع هیچ کس نیست. حس می‌کنم باید این عرصه را نگاه داشت. تلویزیون بدون فیلمساز باقی نمی‌ماند و پا پس کشیدن هم باعث می‌شود رسانه متعلق به مردم را خالی کنیم.