به گزارش هنرآنلاین، هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید کامبیز دیرباز و سخنگوی پویش "بدسرپرست تنهاتر است" به مدارس دو روستای زلزله‌زده در سرپل ذهاب رفت و علاوه بر اهدای کتاب و تجهیز کتابخانه‌های این مدارس، پای حرف‌ها و درد دل‌های کودکان این مدارس نشست.

در این سفر که مقدمات آن را گروه جوان و جهادی خیریه عطا فراهم کرده بودند جمعی از فعالان رسانه نیز کامبیز دیرباز را همراهی کردند.

گروه خیریه عطا از نخستین روزهای زلزله کرمانشاه در سال گذشته به سرپل ذهاب رفتند و ساخت‌وساز خانه‌های ویران‌شده در برخی روستاها را به روش‌های نوین مهندسی و ضد زلزله شروع کردند. مدرسه لقمان در روستای کوییک مجید که روز اول مهر با حضور کامبیز دیرباز افتتاح شد توسط همین گروه ساخته شده است گروه خیریه عطا همچنین برای بازسازی مدرسه عباس دوران در روستای کوییک عزیز نیز همت کرده‌اند و در روستای شنغاله نیز تعدادی خانه ویران‌شده را با روش‌های کاملا نوین ساخته‌اند.

کامبیز دیرباز سخنگوی "پویش بدسرپرست تنهاتر" است در ادامه اهداف فرهنگی این کمپین، ضمن تجهیز کتابخانه‌های دو مدرسه یادشده از دانش آموزان این مدارس دعوت کرد خلاصه‌های کتاب‌های اهدا شده به مدارس را بنویسند و برای همکارانش بفرستند تا در سفر بعدی به این روستاها جوایزی به بهترین خلاصه‌ها اهدا کند.

او که به صورت نمادین زنگ دو مدرسه لقمان و عباس دوران را در روستاهای کوییک مجید و کوییک عزیز به صدا درآورد در سخنانی خطاب به دانش آموزان این مدارس گفت: تلخی‌های زندگی، آدمی را محکم‌تر می‌کند و حوادث نباید امید ما را نشانه بگیرد و از بین ببرد." او گفت: "شک ندارم روزی که خیلی دور نیست از میان شما زنان و مردان بزرگی بیرون می‌آیند.