به گزارش هنرآنلاین، نمایش "چاه مسموم و طریق مغموم" به همت معاونت فرهنگی و هنری فرهنگستان هنر، از 8 مهرماه، میزبان علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی خواهد بود.

این نمایش به کارگردانی و نویسندگی عبدالحسین لاله، عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر، در سالن ایران اجرا می‌شود.

این اثر که برگرفته از قصه "پادشاه و کنیزک" در مثنوی‌معنوی است با بازی ابراهیم عباسعلی‌زاده، حامی علیزاده، شهرام خزرایی، مصطفی ملک‌مکان، وحید شیرزاد، محمدعلی نوروش‌اوغلی، شبنم دبدبه، بیتا آزادی، مریم فیضی، علی مجیدپور، ایمان برین و ایرج یاوری‌فر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، از یکشنبه 8 مهرماه 1397 در فرهنگستان هنر به روی صحنه می‌رود.

نمایش "چاه مسموم و طریق مغموم" که اولین بار به مدت 31 روز در شهر تبریز اجرا شده است، سعی دارد مفاهیم عرفانی گذشته را با زندگی امروزی پیوند زند و تکنیک اجرای آن تلفیقی از هنر مینیاتور و موسیقی خانقاهی است.

عبدالحسین لاله، کارگردان این نمایش، مدرس دانشکده سینما و تئاتر‌ دانشگاه هنر است و نویسندگی و کارگردانی نمایش‌های بسیاری را در کارنامه هنری خود دارد.

نمایش "چاه مسموم و طریق مغموم" از 8 تا 22 مهر، ساعت 19، در سالن ایران فرهنگستان هنر، به نشانی خیابان ولی‌عصر (عج)، پایین‌تر از خیابان طالقانی، شماره 1552 میزبان علاقه‌مندان است.

بلیت این نمایش، از طریق سایت تیوال در دسترس هنردوستان قرار می‌گیرد.

 

سایت پیش‌فروش نمایش "اضطراری" باز شد

سایت پیش‌فروش بلیت‌های نمایش "اضطراری" به کارگردانی محمدرضا ستاری از امروز سه‌شنبه 3 مهرماه بازگشایی شد.

نمایش "اضطراری" با طراحی و کارگردانی محمدرضا ستاری سایت پیش‌فروش بلیت‌های خود را از امروز سه‌شنبه سوم مهر در سایت تیوال باز کرد و علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند با مراجعه به این سایت و صفحه نمایش "اضطراری" اقدام به رزرو بلیت بکنند.

"اضطراری" تازه‌ترین اثر گروه RED8 است که به تهیه‌کنندگی سید عماد عامری از سوم مهر در تالار حافظ روی صحنه می‌رود. همچنین مجری طرح نمایش، سهیلا کاویان (موسسه فرهنگی و هنری پویندگان رسالت) است.

عباس خداوردیان، شیوا جوانمرد، عاطفه امینی، طاها محمدی، وحیده اکبری‌نسب در "اضطراری" به ایفای نقش می‌پردازند.

گفتنی است این اثر نمایشی، از هشتم مهر در تالار حافظ به نشانی خیابان حافظ جنوبی، پایین‌تر از انقلاب، بلوار شهریار اجرا می‌شود و صفحه رزرو بلیت "اضطراری" در سایت تیوال با لینک ... از امروز در اختیار تماشاگران خواهد بود.

 

پخش نمایش "کفش" از رادیو نمایش

پنجم  مهر ماه، نمایش رادیویی " کفش" به کارگردانی مجید حمزه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

این نمایش رادیویی داستان زوج جوانی است که مبلغ زیادی به آن‌ها به ارث می‌رسد اما به دلیل ولخرجی پولشان را از دست می‌دهند و تصمیم می‌گیرند که ....

در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون رامین پورایمان، مینو جبارزاده، صفا آقاجانی و حمیدرضا هدایتی به ایفای نقش می‌پردازند.

"کفش" به صدابرداری علی حاجی نوروزی و افکتوری محمدرضا قبادی فر ساعت 9:45 دقیقه  از رادیو نمایش پخش می‌شود.

 

اجرای نمایش "نشانه‌ها" در پردیس تاتر شهرزاد

نمایش نشانه‌ها به نویسندگی و کارگردانی مانلی شجاعی‌فرد در پردیس تاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

فیروزه فیاض بخش تهیه‌کننده این نمایش است و مازیار فکری ارشاد مدیریت پروژه و مشاوره کارگردان را برعهده دارد. تاکنون حضور مهدی کوشکی، مرتضی اسماعیل کاشی، رویا بختیاری، مهدی بوسلیک، محمدحسین صفری و شراره رنجبر در جمع بازیگران نمایش قطعی شده است.

در توضیح این نمایش آمده است: "نشانه ها" کنکاشی است در جریان زیست بشری در گذر زمان.  فلسفه زندگی و در انتها رسیدن به ایستگاه مرگ تعاریف متعددی دارد که در قالب یک نمایش نمی گنجند. نمایش "نشانه ها" بخش کوچکی از این تعاریف را در قالب ساختارهای جدید نمایشی در معرض دید مخاطب می‌گذارد. پرسشی که "نشانه ها" مطرح می کند این است که چرا انسان برای رسیدن به مرگ و نیستی چنین رقابت پرشتابی را در پیش گرفته است؟ آدم ها در این مسابقه قادرند تا هرچه در مسیرشان قرار می‌گیرد و با منافع شان همسو نیست را کنار بزنند. این همه شتاب در مقابل چه چیز؟ هیچ! آدم باشیم و آدم بمانیم.

نمایش "نشانه ها" آبان و آذر ماه امسال در سالن شماره یک پردیس شهرزاد روی صحنه می‌رود.

سایر عوامل نمایش عبارتند از : طراح نور، صدا و مَپینگ: رضا حیدری، دستیار کارگردان و برنامه ریز: مهدی بوسلیک، طراح گریم: نوید فرح مرزی، طراح لباس: سهیلا شجاعی، طراحی صدا و انتخاب موسیقی: طاها افشین، مدیر تبلیغات و مشاور رسانه: مریم نراقی، عکس: احسان نقابت و محمودرضا فتاحی و گروه مَپینگ: دکتر علیرضا نشری و امیر نشری.

مانلی شجاعی فرد کارشناس مترجمی زبان انگلیسی، فعالیت حرفه‌ای را با چهره پردازی در واحد گریم بانوان صداو سیمای مرکز گیلان آغاز کرد. پس از تجربه منشیگری صحنه و دستیار اولی کارگردان در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی، به ساخت فیلم‌های داستانی و مستند کوتاه مشغول شد. شجاعی فرد سپس در گروه فیلمبرداری آثار فیلمسازانی چون عبدالرضا کاهانی، روح الله حجازی، محمدعلی سجادی، پوران درخشنده، سامان سالور و امیر توده روستا حضور یافت. او در سال ۹۰ نخستین فیلم بلند خود با نام "میگرن" را بر اساس فیلمنامه‌ای نوشته خود کارگردانی کرد. "میگرن" در سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و لوح تقدیر بهترین کارگردانی بخش فیلم‌های اول را از آن خود ساخت. نمایش "نشانه ها" نخستین تجربه شجاعی فرد در تئاتر است.