به گزارش هنرآنلاین، حسین صابری مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در خصوص مسابقه چهل سال چهل فیلم که همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در حال برگزاری است، گفت: در سه بخش فیلم سینمایی فیلم کوتاه و انیمیشن تعداد زیادی آثار از هنرمندان این بخش‌ها به دبیرخانه مسابقه ارسال شده است که در همین راستا همه هنرمندان کد رهگیری دریافت کرده‌اند و به صورت منظم در جریان مراحل فیلم نامه‌های خود هستند.

صابری با بیان اینکه داوری در مرحله فیلم کوتاه داستانی آغاز شده است و در حوزه فیلم بلند داستانی و سینمایی هم به زودی انجام می‌پذیرد افزود: سیاست این مسابقه فقط حوزه دفاع مقدس نیست بلکه حوزه مقاومت مانند مدافعان حرم، داعش، تکفیری‌ها و سلفی‌هایی که شست و شوی ذهنی داده‌اند را نیز شامل می‌شود.

مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در ادامه به این نکته اشاره کرد که یکی از موراد حساس موضوع انقلاب اسلامی است که با توجه به محدودیت سینمای ایران در این حوزه قرار است داوران نگاه ویژه‌تری به این حوزه داشته باشند. همچنین در حوزه انمیشن‌های دو بعدی و سه بعدی هیچ گونه محدودیتی جهت ارائه طرح توسط هنرمندان نداریم.

حسین صابری سیاست کلی این مسابقه را جوان گرایی در حوزه فیلم سینمایی، فیلم کوتاه و بلند داستانی قلمداد کرد و گفت: الزامی وجود ندارد که 40 فیلم برگزیده طی امسال به مرحله تولید برسند بلکه تلاش براین است که تا 1400 به تولید این 40 فیلم برسیم.