به گزارش هنرآنلاین، دکتر پریسا پهلوان، مدیر گالری ویستا با اعلام خبر فوق گفت: این روزها در نشست‌هایی با داوران دوره‌های گذشته، هنرمندان و صاحب‌نظران هنر در حال ارزیابی دو دوره برگزار شده نشان و جایزه هنر معاصر ویستا هستیم؛ و به موازات آن متن و جهت‌گیری فراخوان دوره سوم در دست تدوین است.

او با اعلام این نکته که مبلغ ریالی این جایزه 30 میلیون تومان است که به طرح برتر اهدا می‌شود تا بتواند اثرش را خلق کند و در گالری ویستا به نمایش گذارد، گفت: ایده هنری زیر ساخت آفرینش هنری ست. متاسفانه به این مهم چنان که باید توجه نشده است و ما بر آنیم با این جایزه توجهات را به فکر و اندیشه‌ای که اثر هنری را خلق می‌کند، جلب کنیم.

پهلوان افزود: عنصر ایده در عصر هنر معاصر ارزشی دو چندان یافته است و برپایی جایزه‌ای با این محوریت در ایران اتفاقی ست که مشابه خارجی ندارد.

مدیر گالری ویستا خاطر نشان کرد: در این جایزه روی تهیه پروپوزال تاکید داریم؛ زیرا متوجه شدیم این نکته‌ای است که گاه سبب می‌شود در عرصه‌های بین‌المللی، طرح‌ها و پروژه‌های هنرمندان‌مان پذیرفته نشود.

گفتنی ست برپایی نمایشگاه طرح‌های منتخب و تقدیر از یک فرد یا نهاد که در طول سال گذشته در هنر معاصر فعال بوده، از دیگر بخش‌های این جایزه است.