به گزارش هنرآنلاین؛ حجت الاسلام محمد آفتابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، از برگزاری چهارمین جشنواره ملی موسیقی مقاومت و همایش بین المللی علمی پژوهشی امام رضا (ع) در آیینه ادبیات عرفانی طی ماه های آینده خبر داد و گفت: زمان برگزاری این دو برنامه، مهر ماه سال جاری است.

وی برپایی نمایشگاه کشوری کتاب و تجلیل از خادمان حوزه نشر را از دیگر برنامه های فرهنگی مهم استان کرمانشاه در آذر ماه امسال خواند و افزود: برای همزمان نشدن برپایی این نمایشگاه با دیگر نمایشگاه های سراسری کتاب در کشور، این نمایشگاه اواخر آبان و اوایل آذر ماه امسال در کرمانشاه برپا خواهد شد تا ناشران بیشتری در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

حجت الاسلام آفتابی، برگزاری همایش ملی گونه های ادبی با خروجی هفت جلد کتاب در زمینه کرمانشاه شناسی، جشنواره کشوری عکس نماز و حجاب، جشنواره سراسری سرودها و نغمه های قرآنی، جشنواره خوشنویسی آیت الله نجومی ویژه طلاب و روحانیون سراسر کشور و جشنواره منطقه ای مد و نمایشگاه لباس ایرانی را از دیگر برنامه های مهم فرهنگی و هنری سال جاری به میزبانی استان کرمانشاه عنوان کرد.

وی گفت: همچنین قرار است طی امسال جشنواره شعر نبوی، جشنواره تئاتر مرصاد، همایش فرهنگی هنری شادی و نشاط، همایش تجلیل از مفاخر اهل سنت، جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان در کرمانشاه برگزار شود.

آفتابی اظهار داشت: به منظور بزرگداشت سالگرد سفر پربرکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه نیز برنامه های ویژه ای با عنوان میهمان در استان برگزار خواهد شد که گردآوری و چاپ کتابی با محتوای بهترین عکس ها، خبرها و گزارش ها از سفر رهبری از جمله این ویژه برنامه ها خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با بیان این که امسال توجه ویژه به توسعه مکان های فرهنگی هنری استان در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه قرار دارد، گفت: پیگیری و عملیات ساخت نگارخانه شهید آوینی در کرمانشاه که از مصوبات سفر رهبری است به طور جد در دستور کار اداره کل ارشاد استان طی سال جاری است.

وی تصریح کرد: بنا داریم در صورت توافق، زمین سینما استقلال را که سال هاست متروکه مانده است به این امر اختصاص دهیم چرا که معتقدیم باید از زمین این سینما، فقط برای ساخت مکان های فرهنگی استفاده کرد.

آفتابی اضافه کرد: در صورتی که این توافق کسب نشود، این نگارخانه در کنار مجتمع فرهنگی هنری انتظار، احداث خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: همچنین امسال علاوه بر احداث نگارخانه های متعدد، احداث چهار مجتمع فرهنگی هنری در استان، تکمیل ۱۰ باب کتابخانه روستایی و تجهیز کتابخانه امیر کبیر کرمانشاه در راس برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال همه برنامه های فرهنگی هنری استان با رویکرد دانش آموزی و دانشجویی طراحی شده است، گفت: باید هر برنامه ای که در سطح استان اجرا می شود، در مدارس و دانشگاه ها نیز اجرایی شود.

حجت الاسلام محمد آفتابی ضمن تشریح برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بیان کرد: تابستان امسال ۳۲۰ کانون فرهنگی هنری مساجد و ۷۰ پایگاه به اجرای برنامه های اوقات فراغت اختصاص پیدا کردند.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۱۰۰ کانون و ۵۱ پایگاه با حضور ۷ هزار و ۲۰۰ نفر به اجرای برنامه های اوقات فراغت پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم امسال تعداد افراد تحت پوشش برنامه های اوقات فراغت در سطح استان افزایش چشمگیری داشته باشد، افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان و دانشجویان نقش موثری در فرهنگ سازی جامعه دارند، امسال توجه ویژه ای به این قشر در برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفته است.

وی افزود: کلاسهای اوقات فراغت امسال در بخشهای قرآن و احکام، شعر، داستان، خاطره، کتابخوانی، مهارت های زندگی، کارگردانی، نمایش، اردوهای تفریحی و ... برنامه ریزی شده است. انتهای پیام/64