سرویس سینمایی هنرآنلاین: کمند امیرسلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون این روزها خود را آماده می‌کند تا در سریال جدید جواد افشار با عنوان "گاندو " به ایفای نقش بپردازد، هرچند اعلام کرد فعلا نمی‌تواند درباره این سریال صحبت کند. او علاوه بر این‌ها به زودی با فیلم "پاستاریونی" به کارگردانی سهیل موفق که در سی و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان درخشید به پرده سینماها می‌آید.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت سینمای کودک بیان کرد: متاسفانه روی سینمای کودک آنطور که باید مانور داده نشده است و سرمایه‌گذاری روی آن نمی‌شود و به همین دلیل هم در اغلب آثاری که در سینمای کودک تولید می‌شوند از نابازیگر استفاده می‌شود و چون تعداد آثار تولیدی نیز کم هستند مخاطب متوجه این تعداد فیلم اندک هم نمی‌شود.

بازیگر "شیدا" ادامه داد: فیلم "پاستاریونی" فیلم خانواده با محوریت کودک است و همه گزینه‌های خوب برای یک فیلم سینمایی را در خود دارد. بازیگران شناخته شده، فیلمنامه خوب و کارگردانی درست باعث شده است تا این فیلم در جشنواره فیلم کودک و نوجوان هم دیده شود و بهترین فیلم مردمی نیز شناخته شد. خط اصلی قصه این فیلم را بچه‌ها جلو می‌برند در حالی که برخی فیلم‌‍های کودک بسیار تلخ هستند و داستان فیلم بزرگانه است و به همین دلیل مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. ما این را حتی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز شاهد بودیم و به نظرم با این شرایط جشنواره نیز سرخورده می‌شود.

امیرسلیمانی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا در سال‌های گذشته آثار سینمای کودک دیده می‌شدند ولی امروز وضعیت به این شکل نیست، گفت: سال‌های پیش سینمایی داشتیم که مخصوص کودک بود و همیشه در آن فیلم کودک اکران می‌شد. به نظرم اگر تولیدات بالا باشد با توجه به پردیس‌های سینمایی که امروز افزایش هم یافته‌اند می‌توان چند سالن را انتخاب کرد و همیشه در آنها فیلم‌های کودک اکران کرد تا خانواده‌ها نیز در جریان باشند و بدانند که این سالن‌ها فقط مخصوص اکران فیلم کودک هستند و هر زمان که بخواهند می‌توانند همراه با فرزندشان به دیدن این آثار بروند، این اتفاقات می‌تواند یک جریان خوب در سینمای کودک باشد.

 بازیگر سریال "پریا " در ادامه درباره چرایی عدم حضور بازیگران ستاره در فیلم‌های کودک و نوجوان نیز اظهار کرد: در حال حاضر خوشبختانه بازیگر زیاد داریم و اگر از بازیگران چهره و شناخته شده در این آثار استفاده نمی شود به این دلیل است که بودجه لازم برای این فیلم‌ها و جود ندارد. برای ساخت فیلم کودک اگر بودجه باشد هیچ بازیگری بدش نمی‌آید که در آن بازی کند. امروز بازیگرانی که تمایلی به حضور در آثار کودک ندارند بسیار انگشت شمار هستند؛ امروز سوپراستارهای ما نیز علاقمند به بازی در آثار کودک هستند مگر لیلا حاتمی در فیلم کودک بازی نکرده است؟ من خودم هم وقتی ببینم همه شرایط فراهم است و با یک فیلمنامه خوب و گروه خوب مواجه هستم قطعا در آثار کودک حضور پیدا خواهم کرد. فیلم کودک متاسفانه مهجور است، اما اگر شرایط برایش خوب باشد، قطعا بازیگران می‌پذیرند در آن به ایفای نقش بپردازند.

وی در خاتمه عنوان کرد: مشکل این است که همه می‌خواهند درجه یک باشند و بهترین فیلم را بازی کنند، ضمن این که همه می‌خواهند عنوان بازیگر رویشان باشد. در حالی که در زمان کودکی ما بسیاری از ستاره‌های سینما، عروسک گردان یا صداپیشه بودند و به آن افتخار می‌کردند، اما امروز این اتفاق برعکس شده است و یکسری مشاغل به همین دلایل کمرنگ و بی رنگ شده‌اند.