سرویس استان‌های هنرآنلاین: غلامرضا یوسفی‌نژاد اضافه کرد: راه‌اندازی سینما و سالن‌های اکران فیلم، کافی شاپ، کلاس‌های آموزشی اعم از مهارت آموزی، فرهنگی و هنری از جمله فعالیت‌های است که جهت رونق و درآمدزایی در این مجتمع‌ها در نظر گرفته می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، گفت: این اداره کل در سطح استان فارس ٤٠ مجتمع فرهنگی هنری دارد که در حال حاضر همگی در حال انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

یوسفی نژاد افزود: سرمایه‌گذار با تجهیزات متعلقه در دوره پیشنهادی قرارداد، به عنوان مشارکت کننده در اجرای برنامه‌های فرهنگی اداره کل نقش مهمی دارد و از سویی در دوره واگذاری و فعال سازی مجتمع‌های با برنامه‌های متنوع موجب افزایش مخاطبین و در نتیجه رونق اقتصادی آن خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ٢٩ پروژه در حال ساخت داریم که از این تعداد ١٤ مورد مربوط به نهاد کتابخانه‌ها و ١٥ مورد مربوط به این اداره کل است که آمادگی دارد تمام این پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی اضافه کرد: پروژه‌های راه‌اندازی نگارخانه در شهرستان‌ها نیز پس از بررسی‌های کارشناسی در فراخوان مزایده واگذاری قرار خواهند گرفت و افرادی که دارای سابقه فعالیت‌های فرهنگی هنری باشند، در اولویت هستند. همچنین متقاضیان می‌توانند پس از اعلام فراخوان در روزنامه‌های رسمی برای شرکت و اعلام آمادگی به این اداره کل مراجعه کنند.

الهه بهرامی