به گزارش هنرآنلاین، نشست آموزشی دو روزه کارشناسان سینمایی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با موضوع "میز خدمت الکترونیک" و با هدف ارتقای سطح دانش و آموزش همکاران استانی در سالن کنفرانس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در آغاز این نشست آموزشی، ابوالفضل مردانلو مدیر کل برنامه و بودجه و تحول اداری سازمان سینمایی اعلام کرد: در راستای اجرای توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی مبتنی بر تکریم ارباب رجوع و افزایش بهره‌وری و تسهیل امور، تعداد مجوزهای صادره سازمان سینمایی از 21 مورد در قالب 9 مجوز تجمیع شده که از این تعداد 8 مجوز به صورت الکترونیکی به مراجعین ارائه می‌شود.

وی افزود: با توجه به ایجاد  امکان دسترسی به سامانه‌های صدور مجوز در استان‌ها و تفویض اختیارات به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانی، نشست آموزشی برای مسئولین سینمایی این ادارات کل برگزار می‌شود.

سازمان امور سینمایی در راستای توسعه دولت الکترونیک، اقدام به  هوشمند سازی مجوزهای صادره و تجمیع آنها با عنوان "میز خدمت الکترونیک" کرده است و این مهم با هدف تحقق دولت الکترونیک و تحقق مدیریت هوشمند فرهنگی در سینما و ارتقای کیفیت خدمات کشوری در حوزه سینما و ارائه خدمات مناسب در حد و شان فعالان سینما در حال انجام است و در همین راستا  بخشی از وظایف قانونی در این بخش با تفویض اختیار به استان‌ها واگذار شده است

در این نشست نحوه کار سامانه‌های " آموزشگاه‌های آزاد سینمایی"، "موسسات سینمایی و غیر سینمایی"، "مراکز فنی"، "سالن‌های سینما " و "نمایش خانگی" در قالب کلاس‌های آموزشی به کارشناسان حاضر ارائه شد.

در مراسم پایانی این نشست دو روزه آموزشی، رمضانعلی حیدری خلیلی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین و همچنین گرامی داشت روز ملی سینما با اشاره باینکه  فعالیت‌های سینمایی در استان‌ها جدی‌تر از گذشته و با پیشرفت قابل ملاحظه در حال انجام است ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش‌های سینمایی در ادارات کل، سینما در استان‌ها به شأن و جایگاه مناسب خود دست پیدا کند.

این مدیر سینمایی خاطر نشان کرد: از زمستان سال گذشته بحث دولت الکترونیک در سازمان سینمایی به عنوان یک طرح محوری با جدیت دنبال شده است و گام نخست آن در تمرکز و صدور مجوزهای سینمایی بود که کلیه مجوزها ذیل این طرح لحاظ شد و بر اساس برنامه زمان بندی شده خرداد ماه سالجاری در تمام بخش‌های حاکمیتی سینما که منجر به صدور مجوز برای فعالان و متقاضیان این عرصه می‌شد  به مرحله نهایی رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در ادامه افزود: موفق شدیم با گذر از مراحل آزمایشی طرح و رفع نقاط ضعف و تامین نیازهای جدید از این بستر استفاده کنیم و به نوعی فارغ از زمان و مکان، تمام نیاز های حوزه فعالیت‌های دولتی سینما که منجر به صدور مجوز می‌شود را از بستر اینترنت و به صورت مجازی خدمات رسانی کنیم تا نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

وی ادامه داد: امیدواریم با کمک همکاران استانی بتوانیم تمامی تکالیف و ماموریت‌های سازمانی را مبتنی بر این سامانه‌های راه اندازی شده در سطح کشور انجام دهیم.

 در پایان حیدری خلیلی اعلام کرد: در آینده نزدیک تمامی خدمات دولتی سینمایی با استفاده از ظرفیت مجازی و از طریق سامانه‌های طراحی شده به عنوان  میز خدمت الکترونیکی  سازمان سینمایی صورت می‌گیرد و امیدواریم به آن درجه و ظرفیت برسیم که خدمات ما به صورت روان و آسان ارائه و رضایت مطلوب از مخاطبان و متقاضیان حاصل شود.

در کارگاه‌های مختلف این نشست دو روزه،  مدیران کل حوزه‌های تخصصی سازمان سینمایی، محمد حسین فرج، علیرضا صدرالدینی، محمد رضا فرجی و حسین پارسایی با طرح مطالبی پیرامون حوزه‌های تخصصی خود، به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.