سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: ایسنا به نقل از ان‌بی‌سی نیوز نوشته است، "ترس" نوشته باب وودوارد، "آتش و خشم" به قلم مایکل وُلف، "یک وفاداری بالاتر: حقیقت، دروغ و رهبری" نوشته جیمز کومی رئیس سابق  سازمان اف‌بی‌آی و کتاب نوشته اماروسا منیگالت نیومن دستیار قدیمی ترامپ با عنوان "ناقص‌العقل: کاخ سفید ترامپ به روایت یک خودی" که همگی رویکردی ضد ترامپ دارند، امسال در صدر پرفروش‌ترین آثار غیرداستانی منتشرشده در آمریکا قرار گرفتند و در سطح جهان نیز ۷۵۰ هزار نسخه از آن ها در روز نخست انتشار به فروش رفته است.

لیز هاول مدیر ارشد شرکت بارنز اند نوبل که مالک بزرگترین و گسترده‌ترین کتاب‌فروشی‌های زنجیره‌ای در سراسر آمریکاست اعلام کرد در سه سال گذشته هیچ کتاب ویژه بزرگسالانی نداشته‌ایم که به سرعت کتاب‌های نوشته شده درباره ترامپ به فروش برسند و پس از انتشار برو یک بپا بگذار نوشته هارپر لی در سال ۲۰۱۵ ، کتاب‌هایی که به موضوع کاخ سفید پرداخته‌اند رکوردشکن بوده‌اند.

بازار خوب این روزهای کتاب‌های سیاسی در تضاد با سال ۲۰۰۸ میلادی قرار دارد که باراک اوباما به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد و فهرست پرفروش‌ترین‌های سایت آمازون در دسته غیرداستانی شامل کتاب خودیاری دنیای جدید: بیداری برای هدف زندگی نوشته اکهارت تول و این را بخور، نه آن را از دیوید سینچنکو متخصص تغذیه می‌شد.

"ترس" نوشته جاناتان وودوارد که جدیدترین اثر نوشته‌شده درباره دونالد ترامپ است تاکنون به سقفی فراتر از انتظار در پیش‌فروش رسیده و بر اساس اعلام جاناتان کارپ مدیر انتشارات سایمون اند شوستر این کتاب به زودی به پرفروش‌ترین اثر در بریتانیا، کانادا، استرالیا و حتی هند تبدیل می‌شود و فرآیند چاپ مجدد در همه این کشور در حال انجام است و این اثر به پدیده جهانی تبدیل خواهد شد.

جاناتان کارپ همچنین معتقد است این یک مقطع حیاتی در تاریخ آمریکاست و خوانندگان و رای‌دهندگان در تلاش برای دست‌یابی به راهی برای بازگرداندن کشور به مسیری هستند که فکر می‌کنند درست است.

با این وجود، تنها این کتاب‌های ضد ترامپ نیستند که با استقبال فراوانی روبه‌رو شده‌اند و برخی کتاب‌ها نیز که در دفاع از سایت‌های رئیس‌جمهور فعلی آمریکا منتشر شده‌اند فروش‌های خوبی را تجربه کرده‌اند. به عنوان نمونه کتاب دروغ‌گویان، افشاکنندگان، لیبرال‌ها نوشته جین پیرو یکی از شخصیت‌های شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز در زمان انتشار در ماه جولای در صدر فهرست پرفروش‌های سایت آمازون قرار گرفت و همچنین کتاب فریب روسیه از گِرگ ژرت مجری سابق فاکس نیوز نیز در اوایل ماه اوت به پرفروش‌ترین کتاب غیرداستانی تبدیل شد.

در حالی که پیش‌بینی می‌شود کل بازار کتاب آمریکا در سال جاری با رشد دو درصدی همراه باشد، اما شاخه کتاب‌های سیاسی تاکنون رشد ۲۵ درصدی فروش را نسبت به آمار سال گذشته به ثبت رسانده است که این آمار تنها مختص انتشار کتاب‌های کاغذی است.

کمپانی تحلیل داده بوک اسکن اعلام کرده از ابتدای ژانویه ۲۰۱۸ تا هفته نخست سپتامبر، در مجموع ۶.۹ میلیون نسخه کتاب‌های سیاسی در آمریکا فروخته شده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۵.۵ میلیون نسخه بود.