به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی و اعضای شورای برنامه‌ریزی، چهارشنبه 21 شهریور ماه در سالن اجتماعات معاونت امور هنری برگزار شد.

بررسی فراخوان  هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در بخش‌های مختلف از مهم‌ترین مباحث مطرح در این جلسه بوده است.

همچنین موضوعاتی چون نحوه دعوت از متقاضیان، زمان اعلام فراخوان‌ها، فعال کردن دبیرخانه جشنواره، نظر خواهی در خصوص شعار جشنواره، تجدید نظر و تغییر در معیار ها و نگاه داوری آثار جشنواره مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این جلسه با دعوت از تولیدکنندگان وطراحان جوان کشور در راستای توسعه همکاری‌ها اظهار داشت: حرکت و مسیر تولید در کشور به سمت استفاده از ایده و طرح‌های جدید و بروز و با توجه به شرایط جامعه پیش می‌رود که این موضوع نیازمند بهره‌گیری از حضور طراحان جوان آشنا به بازار است.

او افزود: ایجاد ظرفیت، ویترین و فضا برای طراحان کشور در بازارهای تجارتی نشان از حرکت درست و آگاهی تولید کنندگان از وضعیت موجود است. در حال حاضر تولید کننگان پوشاک آمادگی استفاده از ظرفیت موجود در حوزه طراحی را دارند و باید زمینه ارتباط را ایجاد کرد و کارگروه در این زمینه اقدامات موثری را انجام می‌دهد.