سرویس استان‌های هنرآنلاین: صابر سهرابی با اعلام برگزاری آزمون ادواری هنر،‌ گفت: نتایج آزمون این نوبت تا یک هفته دیگر اعلام می‌شود که از میان ١٢٤٩ شرکت‌کننده، ١١٠٠ داوطلب در آزمون جامع و ١٤٩ نفر نیز در ادواری حضور داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: آزمون‌های جامع و ادواری که دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری متولی برگزاری آن است؛ مختص هنرمندان یا هنرجویانی است که مایل به دریافت مهارت دیپلم هنر در شاخه‌های هنری هستند. این آزمون، شامل دو بخش عملی و کتبی است که با نظارت نمایندگان اعزامی؛‌ انجام می‌شود و دریافت دیپلم مهارت هنر، منوط به قبولی در هر دو آزمون آن است.

صابر سهرابی صبح جمعه ٢٣ شهریورماه به همراه مسئولان آزمون کشوری و استانی، ضمن بازدید از روند برگزاری آزمون جامع و آزمون ادواری هنر شهریور ٩٧ در دانشکده پیام نور شیراز،‌ از نزدیک در جریان جزئیات و صحت آزمون قرار گرفت و با تأکید بر سرعت و دقت در اعلام نتایج آزمون، گفت: تمام تلاش بنده و همکارانم برای همکاری با دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری این است که داوطلبان یک هفته پس از آزمون، بتوانند نتایج را بر روی سایت آزمون به نشانی azmoonehonar.ir مشاهده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: تعداد داوطلبان شرکت‌کننده آزمون جامع در استان فارس، گفت: بخش عملی آزمون مهارتی مؤسسات و آموزشگاه‌های مهارتی سراسری جامع و آزمون ادواری از صبح جمعه ٢٣ شهریورماه آغاز شده و تا ٢٦ این ماه ادامه دارد.

 وی با بیان اینکه آزمون شهرستان‌های نیز به صورت جدا برگزار شد، افزود: نتایج آزمون پس از گذشت یک هفته روی پایگاه مربوطه این آزمون اعلام می‌شود.

سهرابی اظهار داشت: آزمون یاد شده با هدف سنجش دانش نظری و عملی مهارت آموزان و ارائه واحدهای تخصصی برای دریافت دیپلم هنری در دو بخش نظری و عملی در رشته‌های (گرافیک رایانه، چهره‌آرایی و چهره‌سازی، تصویربرداری، عکاسی، تولید چندرسانه‌ای و محتوی الکترونیک، طراحی صفحات وب، تصویرسازی کامپیوتری، نوازندگی ساز ایرانی و جهانی، مدیریت برنامه‌ریزی و امور خانواده، آواز ایرانی) برگزار شده است.

افزایش سطح علمی داوطلبان آزمون مهارتی آموزشگاه‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این باره با ابراز رضایت از سطح علمی داوطلبان آزمون مهارتی آموزشگاه‌ها اعلام کرد: امسال از نظر تکنیکی و سرعت عمل شاهد پیشرفت خوبی در آموزش و فراگیری بودیم و لازم است تا در دوره‌های آینده چه به لحاظ تکنیکی و محتوی، موارد پایه‌ای که در کار هنر نیاز است را در تدریس و مهارت‌آموزی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی در پایان با ابراز رضایت از افزایش سطح دانش داوطلبان اعلام کرد: خوشبختانه مدرک‌گرایی از سوی داوطلبان کمتر مورد توجه قرار گرفته است و با علاقه به رشته‌های هنری این آزمون‌ها دنبال می‌شود.

الهه بهرامی