سرویس سینمایی هنرآنلاین: به تازگی پروانه ساخت فیلم "ضدحال استمراری" به تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی و کارگردانی و نویسندگی حجت قاسم‌زاده اصل صادر شده است.

قاسم زاده اصل در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره زمان ساخت این فیلم و مضمون آن بیان کرد: به احتمال بسیار زیاد مهرماه پیش تولید فیلم را شروع می‌کنیم. مضمون فیلم اجتماعی است و جنبه‌های مفرحی در خود دارد.

وی درباره تفاوت قصه این فیلم با سایر آثارش گفت: "ضدحال استمراری" به لحاظ قصه کمی با آثار قبلی من متفاوت است. به هر حال در سینما انحصارهایی رخ داده و دچار سانسور شده‌ایم. به همین دلیل بسیاری موضوعات از دامنه کار حذف شده و فیلم‌های اجتماعی و انتقادی نیز کنار گذاشته شده‌اند. متاسفانه این روزها یکسری کمدی‌های سطح پایین با فروش مواجه هستند. در واقع باید گفت سانسور عمومی شکل گرفته تا یکسری کارها ساخته نشوند و این در دراز مدت به ضرر سینما خواهد شد و جاذبه خود را از دست خواهد داد. کار من اندکی متفاوت‌تر از کارهای قبلی است و در کنار جنبه‌های مفرحی که دارد جدیتش بیشتر خواهد بود، تمام تلاشم را می‌کنم شبیه کارهایی نشود که امروز در قالب کمدی روی پرده سینماها شاهد هستیم.

کارگردان"قتل آنلاین" با اشاره به حال و هوای کمدی "ضدحال استمراری" گفت: فیلم فضای خاصی دارد و درباره زندگی یک آدم بدشانس در ایران است. همانطور که عنوان فیلم گویای مطلب است ناکامی‌ها و گرفتاری‌هایی را به تصویر می‌کشیم که همه امروز دچار آن هستیم. به نظرم امروز همه دچار یک ناامیدی شده‌اند و امید به فردای بهتر را از دست داده‌اند. وقتی جامعه امید را از دست می‌دهد به فروپاشی خواهد رسید که اتفاقات خوبی را به همراه نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه به فیلمنامه پایبند خواهد بود توضیح داد: من همواره دقیقا عین فیلمنامه را می‌سازم و بعد هم تلاش می‌کنم کاری بسازم که بعد از بیان کردن آن خجالت نکشم. سعی می‌کنم به عنوان یک پدر به سمت این مسائل نروم و آن‌ها را نشان ندهم. سینمای ما امروز بخشی از این جریانات را ناخواسته پوشش می‌دهد و در واقع به فانتزی ذهنی بخشی از مخاطبان دامن می‌زند. این فیلم‌ها شاید در حال حاضر دیده شوند و جزو پرفروش‌ها باشند، اما ژانر کمدی همواره شکست خورده‌ترین ژانر تاریخ سینماست و از این میان تنها چند فیلم است که پرفروش می‌شوند، آن هم به این دلیل که ماه‌ها روی پرده می‌مانند.

قاسم‌زاده اصل در خاتمه عنوان کرد: امروز 90 درصد بازیگران حرفه‌ای ما عمر کاری‌شان تمام شده است و ما یک بازگشت به گذشته داریم، در حالی که جوان‌های با استعداد پشت خط مانده‌اند. هیچ راهی برای خلاقیت نگذاشته‌اند. من این را بارها بیان کرده‌ام که سینمای ما خوب یا بد نیست به طور کل غلط است و ما به آن عادت کرده‌ایم چرا که ملت تکرار هستیم.