سرویس سینمایی هنرآنلاین: امیرحسین احدی کارگردان جوانی است که نخستین تجربه سینمایی‌اش فیلم سینمایی "زندگی با نور پایین" برخلاف آنچه تصور می‌کرد مورد حمایت واقع نشد و نتوانست دیده شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است لیلا با توجه به مشکلاتی که برایش پیش می‌آید، مجبور می‌شود در یک روز برای آزادی پدرش از زندان 30 میلیون تومان پول فراهم کند، اما برای فراهم کردن آن با رفتارهای نامناسب انسان‌ها مواجه می‌شود... در این فیلم غلامحسین لطفی، نگین معتضدی و طوفان مهردادیان به ایفای نقش می‌پردازند.

احدی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این فیلم و ایده ساخت آن بیان کرد: زندگی با نور پایین داستانی واقعی از زندگی یک زن است که در آن زمان طرح را به آقای غلامحسین لطفی ارائه کردم و فیلمنامه‌ای بر مبنای آن نوشت که در نهایت تبدیل به ساخت این فیلم شد.

احدی افزود: پس از ساخت چند فیلم کوتاه و مستند زمانی که تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم به سراغ جذب سرمایه رفتیم اما به دلیل عدم حضور سرمایه گذار مناسب در نتیجه با سرمایه شخصی این فیلم ساخته شد. در ابتدا قرار بود که فیلم در گروه هنر و تجربه به نمایش درآید، اما از سوی دوستان در این گروه حمایتی صورت نگرفت و اعلام کردند که با سیاست‌های آن‌ها همخوان نیست در نتیجه با وجود جلساتی که داشتیم به نتیجه نرسیدیم و قرار شد فیلم در شبکه نمایش خانگی توزیع شود که در آنجا هم با نبود حمایت لازم مواجه شدم و در نهایت هم با تلاش خود فیلم را پخش کردم تا به مردم کارم را معرفی کنم.

زندگی با نور پایین

این کارگردان جوان درباره عدم حمایت لازم از این فیلم عنوان کرد: متاسفانه در سینما از یکسری فیلم‌ها مثل کمدی و یا فیلم‌هایی که در آن‌ها بازیگران گیشه‌پسند حضور دارند حمایت می‌شود، اما فیلم‌هایی که از سوپراستار کافی برخوردار نیستند و یا در حوزه اجتماعی و به شکل مستقل ساخته می‌شوند مورد توجه واقع نشده و دیده نمی‌شوند. فیلم ما نیز به دلیل این که نتوانست به روی پرده سینماها برود، دیده نشد و از آنجایی که این فیلم تبلیغات دهان به دهان را نداشت در شبکه نمایش خانگی هم نتوانست آنطور که باید مورد توجه واقع شود. فیلم من به دلیل این که سوپراستار نداشت به اصطلاح پخش کنندگان نتوانست خود را به مخاطب عرضه کند.

احدی ادامه داد: متاسفانه امروز اغلب فیلم‌ها مضمون کمدی دارند و اگر اجتماعی هستند هم قطعا از چهره‌های شناخته شده در آن بهره می‌برند که بخشی از فروششان را تضمین کند. امروز فیلم‌های اجتماعی مورد توجه نیستند چرا که مخاطب ذائقه‌اش تغییر کرده و دوست دارد فیلم کمدی ببیند. از سوی دیگر سینمای امروز سینمای باندبازی و مافیاست و فیلمسازان صاحب سبک و مستقل هم نمی‌توانند در این فضا کار کنند و حق این فیلمسازان خورده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که فیلم بعدی چه مضمونی خواهد داشت گفت: فیلمنامه آماده در ژانر کمدی دارم ولی به دنبال سرمایه گذار هستم تا بتوانم آن را بسازم. امروز با این شرایط حتما یا باید عضو یک باند باشی و یا یک نام پشت سرت باشد تا کارت دیده شود. امروز سرمایه گذاران هم ریسک نمی‌کنند و برای سینمای مستقل حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند و این کار را سخت کرده است.

این کارگردان همچنین درباره حضور سوپر استارها و تضمین گیشه نیز اظهار کرد: مردم اینگونه می‌خواهند و دوست دارند تا یک بازیگر چهره در کار حضور داشته باشد. این یک فاکتور اصلی برای فروش است ولی این اتفاق درست نیست چرا که به نظر من اصل فیلم، فیلمنامه، کارگردانی و بعد بازیگر است. ضمن این که حضور یک بازیگر الزاما مبنی بر فیلم خوب ساختن هم نیست.