به گزارش هنرآنلاین ، فایضه کامیاب می‌خواهد فصل تازه‌ای از فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی را با پیمان خازنی رقم بزند.

کامیاب دراین‌باره گفت: در تلاشیم تا بتوانیم با رویکردهای معاصر در موسیقی جدید ایرانی فضاهای تازه‌ای تجربه کنیم. منظورم از موسیقی جدید ایرانی، طبقه‌بندی میان کهنه و نو یا تقابل دو گونه از موسیقی نیست.

او ادامه داد: امروزه موسیقی ایرانی دستخوش تغییراتی در ساختار و نوع مخاطب شده است که گفتمان تازه‌ای می‌طلبد. این گفتمان در درون خود مشغول آزمون‌وخطاست و به‌نوعی شبیه یک طفل نوپا در حال حرکت است. از طرفی موسیقی زندگی من است. ما موسیقی کار می‌کنیم که حالمان خوب شود.

خواننده‌ اپرای "لیلی و مجنون"- که به‌تازگی اجرای آن به اتمام رسیده است- در خصوص همکاری با خازنی گفت: پیمان خازنی، آهنگسازی با رویکرد متفاوت است. او مانیفست خود را برای آهنگسازی دارد و با اندیشه و مطالعه گذشته و نگاه به آینده سعی در خلق آثار نو دارد. به همین خاطر فکر کردم که همکاری با ایشان می‌تواند در مسیری که به آن اعتقاد دارم، منجر به نزدیک شدن به آن ایده شود.

کامیاب گفت: با توجه به موقعیت بانوان مشخصاً خوانندگان زن (نوازندگان زن از این جریان مستثنا هستند چرا که تقریباً بستر کافی برای ارائه فعالیت‌های هنری خود را دارند)، اتمسفر کافی برای ارائه فعالیت سولیستی وجود ندارد و تنها محدود به فضای مجازی است. تنها در صورت باز بودن فضای ارائه قانونی است که می‌توان از نقد آثار توسط اساتید برجسته برخوردار شد؛ بدین ترتیب که منتقدان ریزبین آثار را مورد بررسی قرار دهند و کیفیت مطلوب یا غیر مطلوب آن آثار را بیان کنند. وقتی این مهم اتفاق نمی‌افتد پس آثار مورد نقد قرار نگرفته و کیفیت تحت تأثیر این جریان قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: از جهت دیگر خوانندگان زن، با توجه به نداشتن فضای ارائه قانونی آثارشان، متأسفانه حتی مورد کم‌لطفی برخی آهنگسازان نیز قرار می‌گیرند؛ بدین ترتیب که آهنگسازان، قطعه‌هایی که به لحاظ ادبیات و موسیقی و سایر عوامل مؤثر در یک اثر، سطح بالایی دارند را در اختیار خواننده زن قرار نمی‌دهد چرا که وقتی انتشار مطلوبی از طرف خواننده زن به دلایل ذکرشده در پی ندارد، پس آن را در اختیار خواننده مرد قرار می‌دهد تا بهره‌مندی مناسب‌تری، از جهات مختلف، برای خود داشته باشد.

فایضه کامیاب تاکنون از دانش موسیقی آوازی شاپور رحیمی، حمیدرضا نوربخش، نغمه غلامی و علی‌اصغر شاه زیدی بهره گرفته است.

از فعالیت‌های او می‌توان به سرپرستی گروه بانوان شوکران، همکاری با مجید درخشانی، ناصر مسعودی، خوانندگی در موسیقی فیلم سینمایی "نرگس مست" به کارگردانی جلال‌الدین دری، خوانندگی در موسیقی فیلم مستند "ماناسلو"، بازیگری و خوانندگی نقش لیلی در نمایش لیلی و مجنون اشاره کرد.