سرویس استان‌های هنرآنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این دوره بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارتخانه، اعضا به صورت انتصابی حکم گرفتند. هر چند باید گفت این افراد از بین ٤٠ هنرمند شاخص حوزه موسیقی، و با تحقیقاتی که طی سه ماه صورت گرفت، انتخاب شدند. این افراد نه تنها از شاخص‌ترین و برترین‌ها حوزه موسیقی فارس هستند بلکه سعی کردیم تا شاخص معتمد بودن نیز را در نظر بگیریم.

صابر سهرابی افزود: انتظار داریم تا این انجمن بتواند فارس را در حوزه موسیقی به جایگاه واقعی خود برسانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: موسیقی و هنر در فارس خواهان بسیاری دارد. در کشور نیز انتظارت بسیاری از فارس در همه هنرها دارند تا آثار ارزشمندی را ارائه دهند؛ زیرا فارس مهد تمدن، فرهنگ و هنر است.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان متولی اصلی فرهنگ و هنر وظیفه داریم تا بستری را فراهم کنیم که علاقه‌مندان بتوانند در محیطی سالم و طیب خاطر بتوانند فعالیت کنند و آثار فاخری را به جامعه ارائه کنند.

این مسئول ادامه داد: نشست‌های ما با انجمن‌ها به صورت دوره‌های منظم برگزار خواهد شد تا از نزدیک بتوانیم به سرعت و دقت مشکلات و مسائلی که انجمن‌ها دارند را حل کنیم. هرچند برای حضور در این نشست‌ها نماینده تام‌الاختیار خود را نیز معرفی خواهم کرد.

لازم به ذکر است که اعضای جدید این انجمن برنامه‌های خود را ارائه نمودند. از جمله برنامه‌های ارائه شده را می‌توان برگزاری جشنواره در شهرستان‌ها، بالا بردن کیفیت آموزش در آموزشگاه‌ها دانست.

ضمناً احکام به مدت یک سال است و بعد از یک سال با راه‌اندازی مجمع عمومی انتخابات صورت می‌گیرد و اعضای انجمن موسیقی استان به صورت انتخابات اهالی موسیقی انتخاب و فعالیت می‌کند.

اعضای انجمن موسیقی فارس را هدایت رضایی، مسیح افقه، غلامرضا ذاکری و حسن شکرزاده تشکیل می‌دهند.

 

الهه بهرامی