سرویس استان‌های هنرآنلاین: سالن غزل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ میزبان اهالی طنز برای برپایی سومین شب طنز و مسابقه‌ای با عنوان  "کاکو چینو" شد.

در این رویداد، شش طناز توانستند برگزیده این برنامه شده و لوح و هدایای خود را با حضور غلامرضا خوش اقبال رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس، دکتر غلامرضا کافی استاد حوزه ادبیات و شعر، حسن دهقان رئیس انجمن اهل قلم و رحیم پیمان رئیس انجمن طنز فارس، دریافت کنند.

رحیم پیمان رئیس انجمن طنز استان فارس در ابتدای این آیین؛ با یادی از درگذشتگان و معرفی کتاب‌های تازه منتشر شده و همچنین اشاره به اینکه طنزپردازان با نگاه و عینک خاص خود به جهان می‌نگرند، گفت: مفتخریم که اهالی طنز استان در این برنامه حضور پیدا کرده و توانستیم در این انجمن با طرح سؤال‌هایی، آن‌هم از طریق شعر طنز و شوخ طبعی، لحظاتی را ملو از ادبیات طنازانه به وجود آوریم.

در ادامه، رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس، نیز با بیان این مطلب که اگر شعر و اندیشه خیال انگیز هر شاعر را با حسی زیرکانه در نظر بگیریم، طنز ظهور می‌کند، اظهار داشت:  همه کسانی که در این مسیر قلم می‌زنند، عرصه مهم‌تر و زیباتری را از خیال‌پردازی در شعر و عنصری موزون در ادبیات را درمی‌نوردند.

غلامرضا خوش اقبال با ابراز خرسندی از تأثیر گزاری فعالیت‌ها و عملکرد انجمن طنز فارس در میان دیگر انجمن‌های استان، افزود: برنامه‌هایی این چنین تأثیرگذار مانند مسابقه طنز "کاکو چینو" که به همت اهالی طنز برپا شده، مایه بسی مباهات و افتخار جامعه ادبیات است و می‌تواند نقطه عطفی در حوزه ادبیات طنز و فرهنگ استان باشد.

در این برنامه ٣ نفر نیز به عنوان داوران مسابقه حضور داشتند و به افراد نمره صفر تا بیست داده و در نهایت نفرات اول تا ششم بر اساس امتیاز تعیین گردید و درخلال برنامه از حضور طنز پردازان برای خواندن مطالب طنز نیز استفاده شد که از این میان؛ آقایان، یدالله محمودی، علیرضا نگهداری قلاتی، اصغر فتحی، علی بهشت آیین، عبد المحمد صفازاده و خانم سارا عزیزیان، توانستند به مقام‌های برتر دست یافته و لوح و هدایای خود را دریافت کنند.

الهه بهرامی