به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم ویدیویی تهران، عناوین ۲۲ فیلم راه یافته به بخش مسابقه «رویش یاس‌ها» نخستین جشنواره فیلم ویدیویی تهران عبارتند از «۴حرفی» به کارگردانی جمشید محمودی، «آبروی از دست رفته آقای صادقی» به کارگردانی آیدا پناهنده، «آشنایی با لیلا» به کارگردانی عادل یراقی، «آفریقا» به کارگردانی هومن سیدی، «انگشتر» به کارگردانی سیدجمال حاتمی، «پلاک ۷ کوچه پاییز» به کارگردانی شهرام شاه حسینی.

همچنین فیلم‌های «چرخ و فلک» به کارگردانی حسن فتحی، «چهارگاه» به کارگردانی مجید تربتی فرد، «حرف مردم» به کارگردانی داریوش یاری، «خانه کاغذی» به کارگردانی محمود معظمی، «دختر...پدر ...دختر» به کارگردانی پناه برخدا رضایی، «سیلی شیرین» به کارگردانی عمار باستان فرد- محمد باقرآبادی، «شعله در باد» به کارگردانی فرهاد مهرانفر، «صدای چشمه» به کارگردانی هوشنگ فلاح رضایی، «عاشقانه ای برای سرباز وظیفه، رحمت» به کارگردانی پوریا آذربایجانی، «فیروزه سیاه» به کارگردانی رضا بهشتی.

در ادامه شاهد حضور فیلم‌های دیگری همچون «محدوده ابری» به کارگردانی روح الله سهرابی، «مشت زن» به کارگردانی روزبه روحی پور، «میان ماندن و رفتن» به کارگردانی بهروز شعیبی، «نامه های خیس» به کارگردانی مرجان اشرفی زاده، «نه، یک اتفاق ساده» به کارگردانی جمشید بهمنی، «یک داستان عاشقانه» به کارگردانی مصطفی کوشکی هستیم.

این آثار توسط هیاتی متشکل از آقایان محسن علی‌اکبری، طهماسب صلح‌جو، محمد هادی کریمی، وحید موسائیان و محمد حسین نیرومند از میان ۲۰۲ عنوان فیلم ویدیویی رسیده به دبیرخانه در بخش رویش یاس‌ها برای حضور در مرحله مسابقه انتخاب شده است.

همچنین چهار فیلم «آفریقا»، «دختر... پدر... دختر»، «نامه های خیس» و «نه، یک اتفاق ساده» از ایران در بخش بین الملل نخستین جشنواره ویدیویی تهران رقابت می‌کنند.