سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سیزدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از 15 تا 24 شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

نمایشگاه زنان و تولید ملی نخستین بار در سال 1391 با هدف حمایت از برندهای داخلی و عرضه محصولات مراکز کوثر، وابسته به زنان سرپرست خانوار آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه که هر سال دو مرتبه در شهریور و اسفندماه برگزار می‌شود، در سال‌های گذشته با استقبال خوب شهروندان و برندهای مطرح کشور همراه بود.

به گفته مشاور شهردار تهران در امور بانوان همین استقبال موجب شد تا امسال نیز سیزدهمین دوره از نمایشگاه زنان و تولید ملی برای عرضه کالاهای ایرانی با قیمت مناسب راه‌اندازی شود.

بر اساس رایزنی‌های انجام‌شده، در این دوره حدود 70 برند و مرکز کوثر برای ارائه محصولات خود اعم از پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه در نمایشگاه شرکت کرده‌اند

همچنین به‌منظور حمایت از کالای ایرانی و تشویق شهروندان به حضور در نمایشگاه، قرار است در این دوره بسیاری از کالاها با تخفیف 30 تا 35 درصد عرضه شوند تا امکان خرید برای تمامی اقشار جامعه وجود داشته باشد.

با توجه به اینکه در آستانه مهرماه و بازگشایی مدارس هستیم، قرار است در این دوره از نمایشگاه زنان و تولید ملی علاوه بر عرضه پوشاک، لوازم‌التحریر ایرانی نیز با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار گیرد.

طی برگزاری دوره‌های گذشته این رویداد، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه دولت به طور مشخص در جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بسیار تلاش می‌کند اذعان داشته است که به همین منظور ستادی تشکیل شده و تمام دستگاه‌های دولتی مرتبط در آن عضو هستند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص اعطای دو وام اشتغال پایدار و فراگیر برای اشتغال بانوان گفته است که سعی کردیم سهم زنان در این زمینه پررنگ‌تر دیده شود.

ابتکار با بیان اینکه توان‌افزایی زنان برای اداره بنگاه‌های کارآفرینی با برگزاری دوره‌هایی با همکاری مراکز متعدد از جمله مراکز فنی و حرفه‌ای از طریق انعقاد تفاهم‌نامه دنبال می‌شود، تصریح کرده مهم است که قبل از اعطای تسهیلات و امکانات مالی توانمندی لازم در زنان برای مدیریت بنگاه‌ها و کارآفرینی ایجاد شود.

شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی هم با اشاره به برگزاری مستمر نمایشگاه‌هایی مختص زنان سرپرست خانوار که در سال‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته است اظهار داشته است که برگزاری این نمایشگاه‌ها در معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این بانوان به جامعه حائز اهمیت و توجه ویژه است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه این رویدادها به طور قطع در ایجاد انگیزه و توان بیشتر برای ادامه فعالیت زنان سرپرست خانوار مؤثر خواهد بود، افزوده است امیدواریم این‌گونه فعالیت‌ها در آینده نیز تداوم داشته باشد تا با استفاده از تمام ظرفیت‌ها بتوانیم به هدف غائی که همان توانمندی و اشتغال پایدار زنان سرپرست خانوار است، دست پیدا کنیم.

او با اشاره به برنامه‌های دولت برای توانمندی زنان سرپرست خانوار در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی عنوان کرد برای اولین بار کارگروه ملی توانمندی زنان سرپرست خانواده طبق بندت ماده 80 برنامه ششم توسعه تشکیل و اعتباری حدود 20 میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌های توانمندی زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

ملاوردی با بیان اینکه دبیرخانه این کارگروه در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشارکت دستگاه‌هایی که در این زمینه وظیفه ذاتی دارند تشکیل شده است، تأکید کرده است که اطمینان داریم، به‌زودی شاهد خروجی‌های ملموس آن خواهیم بود.

photo_2018-09-04_12-05-20