سرویس سینمایی هنرآنلاین: درناز حاجیها، کارگردان و یکی از اعضای هیئت داوران بخش بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، این جشنواره را مهمترین رویداد این عرصه خواند و در این باره گفت: به طور حتم مهمترین هدفی که جشنواره فیلم کوتاه تهران طی این سی و پنج دوره دنبال کرده و تا حدود بسیار زیادی نیز به آن دست یافته، برگزاری تخصصی این جشنواره است.

او افزود: جشنواره فیلم کوتاه تهران به طور حتم، مهم‌ترین رویداد تخصصی در حوزه فیلم کوتاه کشور است. این مسئله از جمله مهم‌ترین وجوه جشنواره است که تا امروز به شکلی موفقیت آمیزی محقق شده است.

کارگردان فیلم کوتاه "مرضیه" برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را دارای ابعاد مثبت زیادی دانست و تصریح کرد: این جشنواره رویدادی است که در آن فیلم‌ها به بحث گذاشته می‌شوند و علاقه‌مندان و مخاطبان را به سمت خود جذب می‌کنند. در واقع به واسطه تبلیغاتی که در بدنه این جشنواره انجام می‌شود، تا مدت‌ها پس از برگزاری این رویداد، موج پررنگی در جامعه هنری به وجود می‌آید که به تناسب آن آثار، هنرمندان و کارگردان‌ها مطرح می‌شوند و برخی می‌فهمند که باید حوزه فیلم کوتاه را جدی‌تر دریابند.

حاجیها، بخش‌های جنبی جشنواره را نیز دارای اثرات مثبت بی‌شماری دانست و بیان کرد: برگزاری ورک شاپ‌ها برای بسیاری از جوانان و علاقه‌مندان به این حوزه اتفاق بسیار مثبت است، زیرا می‌تواند دریچه‌ای تازه به روی این نسل علاقه‌مند بگشاید، ضمن اینکه تعاملات به وجود آمده در دل جشنواره نیز کمک شایانی به تمام هنرمندان این عرصه می‌کند.

کارگردان"مارلون" تاکید کرد: به طور حتم گروه برگزار کننده جشنواره فیلم کوتاه تهران، تلاش زاید‌الوصفی را برای اجرای هر چه بهتر این رویداد دارند به همین خاطر تلاش همواره بر این است که فیلمسازان برجسته با آثار خوب و برگزیده در این جشنواره دیده شوند و استعدادها و خلاقیت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

این هنرمند تبلیغات و همکاری ارگان‌های مختلف را در راستای معرفی جشنواره ضروری خواند و گفت: به طور حتم تبلیغات در راستای جشنواره یک نیاز اجتناب ناپذیر است، زیرا این تبلیغات سبب می‌شود مخاطبان فیلم کوتاه در کشور افزایش پیدا کند. در واقع جشنواره فیلم کوتاه تهران می‌تواند کمک کند که هنرمندان و فیلمسازان این عرصه جدی گرفته شوند.

حاجیها ادامه داد: جذب مخاطبان عام به حوزه فیلم کوتاه کمک می‌کند که علاوه بر مخاطبان خاص این عرصه، مردم نیز به شکلی جدی‌تر این حوزه را ببینند زیرا فیلم کوتاه و هنرمندان این بخش آینده سینمای کشور را قطعا تحت تاثیر قرار می‌دهند، بنابراین دیده شدن این افراد کمک شایانی به رشد هنری آنان است.

او درباره اجرای بخش بین‌الملل در جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: به نظر بخش بین‌الملل تغییرات جدی و قابل توجهی در این دوره خواهد داشت زیرا نگاه هنرمندان و برگزار کنندگان بر این نیست که صرفا سالن‌ها را پر کنند بلکه بر مساله کیفیت آثار تمرکز شده است.

این هنرمند خاطر نشان کرد: اختتامیه یا افتتاحیه هر جشنواره‌ای باید با ابهت باشد زیرا افراد بسیاری، این رویداد را در ابتدا و انتها رصد می‌کنند، بنابراین امیدوارم که در این دوره شاهد توجه بیشتری به این مراسم‌ها باشیم تا جایگاه و شان جشنواره فیلم کوتاه تهران به درستی حفظ شود.

حاجیها ادامه داد: امیدوارم این دوره اکران فیلم‌ها در پردیس  چارسو انجام شود زیرا هم تعاملات و هم نمایش فیلم‌ها در این فضا بهتر رخ می‌دهد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران  از ۱۸ تا ۲۳ آبان برگزار خواهد شد.