به گزارش هنرآنلاین، آلبوم "اینک دریچه‌ای به بیکرانگی" به آهنگسازی حامد فکوری و مقداد شاه‌حسینی و خوانندگی اشکان کمانگری از سوی انتشارات فرهنگ فیلم تهران منتشر و رونمایی می‌شود. این آلبوم حاصل تلاش و تفکر 20 ساله آهنگسازان آن است و در قالبی نو از موسیقی ایرانی به مخاطبان عرضه می‌شود.

"اینک دریچه‌ای به بیکرانگی" که بر اساس اشعاری از اخوان ثالث و حسین منزوی شکل گرفته و توسط نوازندگان گروه "اینک" متشکل از حامد فکوری و مقداد شاه‌حسینی نوازندگان تار، شروین مهاجر نوازنده کمانچه، نگار نوراد نوازنده ویولنسل، پوریا فرجی نوازنده سنتور و فرهاد صفری نوازنده تنبک و زروان نواخته شده، جمعه 16 شهریورماه ساعت 17 در قالب مراسمی با حضور هنرمندان موسیقی در شهر کتاب دانشگاه رونمایی می‌شود.

حامد فکوری آهنگساز و نوازنده تار درباره فضای این اثر گفت: ارکستراسیون این آلبوم، ارکستراسیون کلیشه‌ای موسیقی سنتی نیست و در آن از افکت‌های صوتی در کنار سازهای الکترونیک و سازهای غربی استفاده کردیم. در واقع می‌توان گفت که ارکستراسیون به‌نوعی تلفیقی است و روند کار یک آلبوم سنتی را طی نمی‌کند و به همین جهت هم از اشعار نو همچون اخوان ثالث و حسین منزوی بهره بردیم.

وی ادامه داد: قطعات این کارها حدود بیست سال پیش توسط من و مقداد شاه‌حسینی زمانی که هم دانشکده‌ای بودیم به‌صورت جداگانه ساخته شده و در طول این سال‌ها صیقل خورده و از آنجایی که تفکرات مشترکی در ساخت آن‌ها حاکم بوده توانستیم با تنظیم جدید آن‌ها را در یک آلبوم قرار دهیم.

این نوازنده تار با ابراز تأسف از فضای کنونی موسیقی ایرانی بیان داشت: متأسفانه فضای گوش کردن موسیقی ایرانی به سمت تک آهنگ‌ها در فضای مجازی رفته که خیلی خوشایند نیست چرا که موسیقی ایرانی موسیقی سلسه‌وار است و همانند یک رمان بایستی از ابتدا تا انتهای آن را گوش کرد و ما نمی‌توانیم به‌صورت تک ترک مثل موسیقی پاپ با آن برخورد کنیم که امیدوارم طرفداران موسیقی ایرانی به سمتی بروند که آلبوم را تهیه و از ابتدا تا انتهای آن را گوش کنند که بتوانند با روایت کار روبرو شوند.

مقداد شاه‌حسینی دیگر آهنگساز این آلبوم نیز با اشاره به انتشار این آلبوم گفت: در شرایطی که موسیقی ایرانی به‌صورت منزوی به کار خودش ادامه می‌دهد چنین کارهایی در فضای امروزی موسیقی ایرانی شاید بتواند مقداری فضا را برای کسانی که می‌خواهند با موسیقی ایرانی آشنا شوند، جذاب‌تر کند چرا که آلبوم"اینک دریچه‌ای به بیکرانگی" قابلیت‌های موسیقی ایرانی را نشان می‌دهد که می‌تواند خودش را هم با تغییرات شرایط اجتماعی و سلیقه‌های متفاوت وفق دهد.

وی افزود: امروزه آثار در زمینه موسیقی صرفاً سنتی و یا صرفاً موسیقی ارکسترال ارائه می‌شود و سازهای ایرانی فقط به‌عنوان یک تزئین در ارکسترهای امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد بر این اساس ما در شکل‌گیری این سعی کردیم این دو فرهنگ مقداری با هم تنیده شوند و سازهای کلاسیک و افکت‌های صوتی را به خدمت خودمان درآوریم.

در ادامه اشکان کمانگری خواننده آلبوم "اینک دریچه‌ای به بیکرانگی" افزود: دیگر حتی زمانی برای تأسف خوردن هم باقی نمانده است. به نظرم اثر را باید ارائه کرد خودش راهش را طی می‌کند و مخاطبی که آن اثر را دوست می‌دارد بعداً سراغش را می‌گیرد. غیر از این اگر باشد کاری است که مخاطب ندارد و نمی‌شود مردم را مجبور کرد آن را بشنوند، مضاف بر این نباید موسیقی سنتی را به لحاظ فروش با موسیقی پاپ مقایسه کرد اما در همین وانفسا هم اگر کپی‌رایت داشتیم می‌شد آمار دقیق‌تری از پاسخ جامعه و اقبال یک اثر گرفت.