به گزارش هنرآنلاین، قنبری دبیر جشنواره سی‌ام تئاتر نیز اظهار داشت: 24 نمایشنامه تئاتر در مرحله اول به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و پس از داوری‌ها در دو مرحله 6 اثر به مرحله نهایی برای اجرا راه یافتند.

وی با اشاره به برخی کمبودهای مالی در روند برپایی جشنواره تصریح کرد: توجه به هنرمندان و اجرای برنامه‌های آموزشی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه دست‌اندرکاران قرار گیرد.

محمود شالویی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم در این مراسم گفت: نبود مرکزی فرهنگی هنری در مرکز استان از بزرگترین مشکلات پیش رو در اجرای برنامه‌های نمایشی و تئاتر است و تلاش خواهد شد با تکمیل مجمتع فرهنگی ساری جبران کمبود فضا انجام شود.

وی جریان‌سازی فرهنگی با گسترش فعالیت‌های هنری، فرهنگی و اجرای نمایشنامه‌های تئاتری را از دیگر اهداف جشنواره بیان کرد.

در این جشنواره در بخش کارگردانی با تقدیر از نمایش اژدهاک، رتبه نخست به مجید شعاعی برای نمایش "چهار"، رتبه دوم به مهیار صیفوری برای نمایش "تکرار" و رتبه سوم به سینا علیپور برای اجرای نمایش "خانه" اختصاص یافت.

همچنین در بخش بازیگری زن لاوین خادم گیلانی در نمایش "تکرار" به عنوان نفر اول، هانیه زارعی با اجرای نمایش "چهار" به عنوان نفر دوم و فاطمه زهرا فتحی برای نمایش "خانه" به عنوان برترین‌ها انتخاب شدند و فاطمه سجادی برای نمایش "یاغی‌های عاشق" نیز به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.

در بخش بازیگری مرد علی شعبانی در نمایش "اژدهاک"، مهرداد طهماسبی در نمایش "چهار" و میلاد محمدنژاد در نمایش "پرسه‌های موازی" به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب شدند و از علی عظیمی نیز در نمایش "یاغی‌های عاشق" تقدیر شد.

اما با انتخاب داوران اثر برتر انتخاب نشد و به صورت مشترک آثار راه‌یافته به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر نمایش "خانه" به کارگردانی سینا علیپور، نمایش "چهار" به کارگردانی مجید شعاعی و علی شعبانی اسرمی با نمایش "اژدهاک" مشترکا به عنوان برترین آثار نمایشی در جشنواره سی ام معرفی شدند.

سی امین جشنواره تئاتر فجر از 10 شهریور در سالن بلک باکس  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران واقع در مجتمع هنری این اداره کل و حوزه هنری استان، آغاز شد و روزگدشته پایان یافت.