حبیب‌الله بهمنی کارگردان سینما در گفتگو با هنرآنلاین درباره وضعیت تولید فیلم «مرگ در برلین» گفت: متاسفانه تولید فیلم «مرگ در برلین» درگیر شرایط مبهم و پیچیده‌ای شده است و با تغییراتی که در مدیریت بنیاد سینمایی فارابی به وجود آمد جواب قطعی برای تولید فیلم به من ارائه نمی‌شود.

وی افزود: قرارداد تولید این فیلم در زمان مدیریت مجید شاه‌حسینی امضا شد. موقعی که با یک پروژه قرار داد دارم باید طرف قرار داد به تعهدات‌اش پایبند باشد و یا طبق قانون لغو قرارداد کند و من در مراجعات مکرر فقط کلمه نه را می‌شنوم و به جز انتظار کار دیگری نمی‌توانم انجام بدهم.

بهمنی با تاکید بر پرهزینه بودن این پروژه متذکر شد: چون بخش عمده فیلم در کشور آلمان باید فیلمبرداری شود و هزینه تولید فیلم بالا است بخش خصوص اصلا ورودی به این نوع پروژه‌ها ندارد و حمایت‌های ارگان‌هایی مثل انجمن سینمای دفاع مقدس فقط در حد در اختیار قرار دادن ادوات نظامی خلاصه می‌شود.

گفتنی است، فیلم‌نامه «مرگ در برلین» روایت‌گر مصدومیت‌های شیمیایی مردم حلبچه و سردشت توسط ارتش بعث عراق در زمان جنگ تحمیلی است. لازم به یادآوری است؛ حبیب الله بهمنی چندی پیش فیلم سینمایی «سیب و سلما» را در اکران داشت.