سرویس موسیقی هنرآنلاین: کنسرت شهرام ناظری شامگاه شنبه دهم شهریورماه در سالن رویال هال هتل اسپیناس پالاس در حضور هزاران نفر از علاقه‌مندان به موسیقی سنتی برگزار شد.

به علت تأخیر زیاد برای شروع کنسرت، حضار با تشویق، شهرام ناظری هنرمند محبوب عرصه‌ موسیقی سنتی و شوالیه‌ آواز ایران را به صحنه فرامی‌خواندند.

بعد از مدتی، پرده کنار رفت و صدای تشویق با ورود نوازنده‌های گروه مولوی بر صحنه اوج گرفت. حسین پرنیا با نواختن سنتور، صابر نظرگاهی با تار، سینا جهان‌آبادی با کمانچه، بابک غسالی با عود و بربط، فرهاد جعفری با سازهای کوبه‌ای و شهریار نظری با دف، به این کنسرت زیبایی پر شوری بخشیدند. همچنین دو نوازنده‌ میهمان همراه این گروه بودند: شروین مهاجر و مهرزاد اعظمی‌کیا که به ترتیب کمانچه و کمانچه آلتو را در این کنسرت می‌نواختند.

شهرام ناظری به صحنه آمد. حضار ایستادند و بی‌وقفه به‌پاس احترام به هنر او کف زدند. خواننده محبوب سنتی، کنسرت را با قطعه‌ "پرواز" شروع کرد. سکوت سرشاری سالن رویال هال را فرا گرفت. پس از پایان اولین قطعه، وی از سکوت محترمانه‌ حضار بسیار تشکر کرد.

ناظری پس از بیان این جملات قطعه "زمستان" که شعر آن را مهدی اخوان ثالث سروده است، در میان سکوت حضار اجرا و در ادامه بیان کرد: از شما به خاطر این همه دقت، تمرکز، سکوت و همراهی که کردید تا بتوانیم این شعر جاودانه اخوان ثالث را اجرا کنیم، تشکر می‌کنم. این همه دقت و سکوت شما به ما انرژی می‌دهد، به طوری که در طول اجرا، گاهی فکر می‌کردم کسی در سالن نیست، اما بعد که به حال خودم می‌رفتم همه نفس‌ها و عشق شما را حس می‌کردم.

او بعد از اجرای قطعه‌ "زمستان" اظهار کرد: می‌توانیم دقایقی رو به سکوت بگذرانیم و بعد وارد حس و حال جدیدی از اجرای قطعه‌ای از مثنوی معنوی بشویم.

 با تشویق حضار وارد بخش دوم اجرا شد. این خواننده سنتی بیان کرد: ما امشب دلمان می‌خواست دکتر محمدعلی موحد و جمشید مشایخی هم در این کنسرت حضور پیدا کنند، اما این امر به علت کسالت این عزیزان میسر نشد. به هر حال از تشریف‌فرمایی دوستان به‌ویژه دکتر الهی قمشه‌ای و سایر دوستان مانند دکتر متوسل، دکتر منوچهری و دکتر خطیبی تشکر می‌کنم.

شهرام ناظری در ادامه تصنیف "شیدا شدم" و یکی دیگر از اشعار مولانا با مطلع "دوش چه خورده‌ای دلا راست بگو نهان مکن" را اجرا کرد که با تشویق حضار مواجه شد.

بعد از اجرای این قطعه شهرام ناظری گفت: گاهی اوقات مولانا در اشعاری که جنبه عاشقانه دارد، طنزهایی به کار می‌برد که بسیار کاربرد دارد زیرا او می‌خواهد که مردم راست بگویند و در واقع توصیه به راست‌گویی می‌کند.

او مجدداً از همه‌ دوستداران و علاقه‌مندان هنر موسیقی سنتی که در سکوت و دقت گروه را همراهی می‌کنند، تشکر ویژه‌ای کرد.

او پس از این دو قطعه‌ "قفل زندان" از آثار مولانا و "کابوکی" - که قطعه‌ای کردی بود - را در سالن رویال هال هتل اسپیناس پالاس اجرا کرد.

ناظری در پایان به خاطر درخواست حضار برای اجرای قطعات از آلبوم‌های قدیمی، قطعه‌ محبوب "آتش در نیستان" را اجرا کرد که در سالن همهمه‌ای پرشور در بین طرفداران این خواننده‌ سنتی به پا شد.

این کنسرت در ساعت 23:30 به پایان رسید و تماشاگران، مشتاق و خوشحال از درهای سالن خارج شدند.

اولین فستیوال موسیقی ققنوس از 10 تا 14 شهریورماه برگزار می‌شود.