سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "عند از مطالبه" به نویسندگی مرتضی شاه‌کرم و طراحی کارگردانی سامان خلیلیان از 13 شهریورماه ساعت 19 در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود و بازیگران این نمایش پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، جواد پولادی، آتیه جاوید، حسام‌ خلیل‌نژاد، محمد زوار بی‌ریا، مرتضی شاه‌کرم، الهه شه‌پرست، احمد صمیمی، سلمان فرخنده و سیدعلی موسویان هستند.

سامان خلیلیان در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب این متن، موضوع و مضمون آن گفت: آقای مرتضی شاه‌کرم از نویسندگان گروه خودمان است و سال‌هاست که با یکدیگر همکاری داریم. "عند از مطالبه" تم اجتماعی دارد و جریان، احوالات وضعیت امروزی ما را به نوعی نقد می‌کند.

او داستان نمایش "عند از مطالبه" را اینگونه توضیح داد: این نمایش داستان تک فرزند خانواده‌ای است که پدر و مادرش در قید حیات نیستند و او به جبهه رفته و بازنگشته است. از سمتی عمه خانوم و دیگر اعضای خانواده در انتظار بازگشت او هستند و از سوی دیگر خانواده می‌دانند که اگر او بازنگردد، ارث و میراث‌اش به اعضای درجه 2 و 3 خانواده خواهد رسید و این موضوع آن‌ها را به تکاپو می‌اندازد تا هرکدام خود را به نوعی وارث این پسر معرفی کنند تا در صورت مراجعت نکردنش وارث او باشند و ...

خلیلیان درباره سبک و شیوه اجرایی نمایش عنوان کرد: این اثر فضایی رئالیستی دارد و به نوعی جریان سیال ذهن را نیز همتراز پیش می‌برد و فضاهایی به تناوب غیر رئال و سورئال نیز دارد.

این کارگردان تئاتر درباره فضا و طراحی صحنه نمایش خاطرنشان کرد: از آنجا که نمایشنامه در مواجهه با تماشاگر است، فضایی دو سویه برای صحنه طراحی شده است. تماشاگران همچون شخصیت‌های درون این نمایشنامه روبروی هم قرار دارند و در فضای طراحی صحنه سعی شده با آینه‌هایی بیرون و درون آدم‌ها به نمایش گذاشته شود. موسیقی نمایش نیز در راستای فضاسازی مورد نیاز نمایش است.

او نوید محمدزاده را به نوعی تهیه‌کننده معنوی نمایش عنوان کرد و گفت: محمدزاده به منظور حمایت از تئاتر و با توجه به آنچه که از این اثر می‌دانست پای کار آمد و به عنوان تهیه‌کننده با گروه ما همکاری می‌کند.

سامان خلیلیان با بیان اینکه تمرینات نمایش دو ماه و نیم به طول انجامیده است، در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: این اثر نمایشی توسط گروهی دغدغه‌مند تولید و به اجرا رسیده است و امیدوارم علاقمندان این نمایش را ببینند و این اثر مورد توجه‌شان واقع شود.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: تهیه کننده: نوید محمدزاده، دستیار و برنامه‌ریز: علی شهبازی، مدیر اجرایی: میلاد مولوی، مدیر صحنه: مهدی کبه، دستیار صحنه: رضا نورانی، منشی صحنه: مهتاب حسنی، طراح لباس: پردیدخت عابدین نژاد، دستیار لباس: زهره غلامی، طراح گریم: علی گودینی، طراح نور: رضا خضرایی، طراح پوستر و بروشور: مهدی دوایی، عکاس: مهدی آشنا، موسیقی: علی المعی، دکور و آکسسوار: حسین طاهربخش، مشاور رسانه: فریبرز دارایی، تبلیغات و امور فضای مجازی: مریم شریعتی و ساخت تیزر: صادق زرجویان.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.