رضا رویگری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و خواننده باسابقه در گفتگو با هنر آنلاین در باره تاثیرات موسیقی بر فعالیت‌های سینمای‌اش بیان داشت: تسلط و دانش‌ام در حوزه موسیقی کمک زیادی به من کرد تا بتوانم در حوزه بازیگری حضور موفقی را تجربه کنم و معتقدم سینما و موسقی با یکدیگر عجین هستند و یکدیگر را کامل می‌کنند. به جز چند نمونه انگشت شمار در تاریخ سینما هیچ فیلمی بدون موسیقی ساخته نمی‌شود . وجود موسیقی به القای مفاهیمی که در پس زمینه تصاویر وجود دارد در جهت ارتباط مخاطب با آنها کمک می‌کند. در تئاتر هم که تجربه بیش از چهار دهه فعالیت را دارم و بر مبنای متن و داستان در برخی از مواقع آواز می‌خواندم و این آوازها کاملا در خدمت القای مفاهیم نمایش به مخاطب بود.

رویگری بر تاکید بر تجربه‌های موفق موسیقی در سینما عنوان کرد: در فیلم‌هایی مثل «هامون»، «دخترم سحر» و «موج سوم » با خواندن در تیتراژ پایانی فیلم سهمی در موفقیت فیلم‌ها داشتم و در دو فیلم آخری هم به عنوان بازیگر حضور داشتم.

بازیگر فیلم «عقاب‌ها» با تاکید بر جایگاه موسیقی برای وارد شدنش به بازیگری تئاتر گفت: در دهه چهل یکی از دوستانم مرا به واسطه صدایم برای حضوری در نمایشی دعوت به همکاری کرد و بتدریج بازیگر حرفه‌ای شدم .

این خواننده در مورد وجود حسادت‌های شغلی به واسطه حضور توامان‌اش در عرصه موسیقی و بازیگری گفت: یادم می‌آید در دهه شصت موقعی که مشغول بازی در فیلم «یوزپلنگ» بودم؛ در حین کار زمزمه‌های می‌شنیدم که فلانی خواننده است برای چی آمده در سینما بازیگر شده؟ و معمولا در سینما این تنگ‌نظری ها وجود دارد و معتقدم کار غلط و نادرستی است و هیچ کسی جای دیگری را تنگ نکرده است. اگر دانش و توان این کار را داشته باشیم اشکالی ندارد در هر دو عرصه بتوانیم فعالیت کنیم و معتقدم شخصی که از تئاتر و یا عالم موسیقی وارد سینما می‌شود خیلی بهتر از بازیگرانی هستند که پسر خاله تهیه‌کننده و یا نمایشگاه ماشین و سوپری دارند و به واسطه پولشان بازیگر می شوند!

رویگری در باره محدودیت‌هایی که هنرمدان موسیقی برای دریافت مجوز انتشار آلبوم با آن مواجه هستند گفت: متاسفانه برای دریافت مجوز آلبوم با کلی موانع بدون منطق روبه‌رو هستیم. با گذشت سه دهه از انقلاب همه هنرمندان با خط قرمزها و رعایت آن آشنا هستند . البته با یک نظارت کلی هیچ مشکلی ندارم . ام گاهی بدون هیچ نوع نگاه کارشناسی ناگهان یک آهنگ از آلبوم موسیقی حذف می‌شود . آهنگی که در حدود شش میلیون تومان هزینه صرف آن شده است و من خواننده با هیچ توضیح منطقی بابت این حذف مواجه نمی‌شوم . الان دو سال است که درگیر گرفتن مجوز آلبوم «کازابلانکا» هستم و حتی به نام این آلبوم هم ایراد گرفته شده . البته فیلتر نظارتی برای اجتناب از برخی از سو استفاده‌ها نیاز است . اما باید قانون‌مند و تابع ضابطه خاصی باشد. تا به حال بیش از صد میلیون خرج آلبوم موسیقیم شده است و باید نگران این سرمایه باشم . هدفم ارائه موسیقی خوب برای مخاطب است و این هزینه برای ارائه موسیقی درست و خوب نیاز است .

وی با تاکید بر حضور مثبت محمد میر زمانی در شورای موسیقی گفـت: چون ایشان سابقه کار موسیقی را دارد می‌توانیم نسبت به آینده موسیقی و دریافت مجوزهای لازم بدون دردسر خوشبین باشیم.