سرویس تجسمی هنرآنلاین: هادی شفائیه عکاس پیشکسوت در آخرین دقایق روز 7 شهریورماه دارفانی را وداع گفت. جاسم غضبانپور با تایید این خبر، هادی شفائیه را پایه‌گذار رشته عکاسی در دانشگاه‌های کشور دانست.

هادی شفائیه متولد ۱۳۰۲ در شهر تبریز بود. او در سال ۱۳۱۲ اولین تجربه عکاسی و چاپ و ظهور عکس را انجام می‌دهد و در سال ۱۳۲۰ برای نخستین بار در یک مسابقه عکاسی که انجمن فرهنگی ایران و فرانسه ترتیب داده، شرکت کرده و برنده اول مسابقه شد. در فروردین ۱۳۳۴ با افتتاح استودیو هادی رسماً و بطور حرفه‌ای عکاسی را شروع کرد و در تابستان همان سال اولین کلاس عکاسی ایران را برپا کرد.

شفائیه طراح و پایه‌گذار رشته عکاسی در دانشگاه‌های ایران است. او از سال ۱۳۴۹ مدیر گروه و رئیس دپارتمان عکاسی در پردیس هنر دانشگاه تهران بود و تا آخر سال تحصیلی ۱۳۶۶ به تدریس در دوره چهارساله عکاسی در دانشگاه پرداخت. اگرچه فعالیت‌های عکاسی وی گونه‌های مختلف عکاسی را در بر می‌گیرد، ولی شهرتش بیشتر به خاطر پرتره‌هایی است که عکاسی کرده‌ است. شفائیه در سال ۱۳۶۷ به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و در شهر اوهایو زندگی می‌کرد. ۰

از مشهورترین کارهای شفائیه پرتره‌های نیما یوشیج و دیگر مشاهیر ادبی و هنری همدوره خودش هستند. "فن و هنر عکاسی" کتابی است که به قلم شفائیه در سال ۱۳۷۲ توسط شرکت انتشارات علمی و فرهنگی در تهران به چاپ رسیده است.

هنرآنلاین درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به خانواده و جامعه هنری کشور تسلیت عرض می‌کند.