به گزارش هنرآنلاین، نگارستان عنوان نخستین نمایشگاه نقاشی‌های احسان ابراهیم نژاد است که از نهم تا ۲۰ شهریور در نگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

احسان ابراهیم نژاد گفت: نگارستان نخستین نمایشگاه انفرادی من است و این نمایشگاه دربرگیرنده ۱۷ نقاشی با تکنیک ترکیب مواد است.

او افزود: تم نقاشی‌های این مجموعه اساطیر ایران است و در برخی از موارد نگاهی داشته‌ام به مینیاتور. در نگاره‌های ایرانی شخصیت‌ها و قهرمان‌ها معمولاً در خلوص و پاکی بسر می‌برند و با رنگ‌های شفاف و روشن که نشانگر شفافیت روح و صداقت در گفتار و صراحت در بیان و غنا در عقاید و باورهای دینی است دیده می‌شوند.

ابراهیم‌نژاد ادامه داد: در نگارستان، قهرمانان چه انسان چه حیوان در بعد متضادی از پاکی گذشته به سر می‌برند، در واقع اسطوره‌ها در برزخی میان خیر و شر سرگردان هستند.

ابراهیم نژاد نقاشی‌های این مجموعه را درسال 1395 خلق کرده است. احسان ابراهیم نژاد متولد سال ۱۳۷۱ و در رشته نقاشی تحصیل کرده است.

نمایشگاه نقاشی‌های احسان ابراهیم نژاد جمعه 9 شهریور ساعت 17 در نگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

 

"شهر ایران"  در نگارخانه پاییز

سهیل حیدری نمایشگاه‌گردان نمایشگاه "شهر ایران" گفت: شهر ایران دومین نمایشگاه ذبیح ‌الله محمدی در خانه هنرمندان ایران است و در این نمایشگاه مروری خواهیم داشت بر نقاشی‌های این هنرمندان خود آموخته در چند دهه اخیر.

او درباره چرایی انتخاب عنوان "شهر ایران" برای این نمایشگاه گفت: این عنوان از شاهنامه فردوسی انتخاب شده است. ذبیح الله محمدی نقاشی است که تمرکزش را بر روی افسانه‌ها٬ داستان‌های ایرانی و قصص قرآن گذاشته است و در نقاشی‌های او می‌توان فرهنگ و تاریخ ایران را مشاهده کرد، از این رو این نام را برای این مجموعه برگزیدم.

حیدری ادامه داد: در این نمایشگاه که دومین نمایشگاه انفرادی محمدی به شمار می ‌رود، مجموعه‌ای از 5۲ نقاشی در ابعاد کوچک و بزرگ با تکنیک خودکار به نمایش گذاشته می‌شود که بخشی از آثار او تک‌رنگ و برخی نیز رنگی کار شده‌اند.

 ذبیح‌الله محمدی از جمله نقاشان خودآموخته‌‌ای است که از کودکی دلبسته داستان‌‌های شاهنامه شده است. این هنرمند 77 ساله سال‌هاست که با تکنیک خودکار، داستان‌های شاهنامه و داستان‌‌هایی که از کودکی به نقل از دیگران شنیده و در خاطرش مانده است را به تصویر می‌‌کشد.

نمایشگاه نقاشی‌های ذبیح ‌الله محمدی جمعه 9 شهریور ساعت 17 در نگارخانه پاییز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.