سرویس مد و لباس هنرآنلاین: صنعت نساجی در ایران به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم تولیدی کشور همچون دیگر صنایع، شرایط بسامانی در زمینه تأمین مواد اولیه ندارد و بحران اقتصادی در کشور، این بخش را هم به شدت تحت‌الشعاع قرار داده است.

هر قدر هم تلاش کنیم که بگوئیم تحریم‌ها نتوانسته آنگونه که باید قدرت و نفوذ صنعت مد در ایران را تضعیف کند اما به هر روی اخبار و درد و دل‌های مجازی دستاندرکاران این صنعت حاکی از آن است که دیگر با گفتن حلوا دهان فعالان این عرصه شیرین نمی‌شود.

نساجی بیش از هر عامل دیگری با فراز و فرودهای "پنبه" گره خورده، زیرا زیربنای رشد و توسعه‌­ آن، آرامش در وضعیت تأمین ماده­‌ اولیه­، یعنی پنبه است.

 اکثر ماشین­‌آلات صنایع پارچه‌­بافی و ریسندگی الیاف، صرف­‌نظر از نوع تکنولوژی آن‌­ها کهنه هستند. مهم­‌ترین عامل فنی موثر بر تولید، وابستگی فنی کشور به ماشین‌­آلات خارجی است و مواردی دیگر از این دست... 

طی هفته گذشته با اقدامی از سوی دبیرخانه انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز، موضوع کمک به تأمین مواد اولیه در صنعت نساجی مطرح شد.

در بیانیه این انجمن به عنوان یکی از بزرگترین انجمن‌ها نساجی در کشور با حضور و مشارکت جمع کثیری از بزرگان و پیشکسوتان صنعت نساجی آمده است: "با عنایت به مشکلات پیش آمده در نحوه تامین مواد اولیه،  این انجمن درنظر دارد با هم‌اندیشی و با مشارکت خود صاحبان صنایع و با استفاده از ظرفیت‌های شرکت تعاونی تامین نیاز انجمن تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ نماید تا واحدهای تولیدی و صنعتی مرتبط با این صنعت "مستقر در استان البرز" با کمترین زیان از وضعیت موجود عبور کنند. لذا به منظور تحقق موضوع فوق، مقرر است جلسه هم‌اندیشی در هفته دوم شهریور در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان البرز با مدیریت و راهبری این انجمن برگزار شود. فلذا درصورتی‌که علاقه‌مند هستید در جلسه یاد شده حضور بهم رسانید لازم است مراتب را حداکثر تا مورخه 97/6/10  به دبیرخانه انجمن منعکس تا هماهنگی لازم برای حضور در جلسه یادشده انجام پذیرد."

علاقه‌مندان برای مشارکت در این طرح می‌توانند به نشانی اینترنتی www.alborzati.com مراجعه کنند.