به گزارش هنرآنلاین، آیین پایانی جشنواره حکمت فردوسی با حضور هنرمندان و پژوهشگران برجسته و مدیران ارشد فرهنگی، چهارشنبه ۷ شهریور ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۷ در موزه استاد انتظامی برگزار می‌شود.

در این جشنواره ملی از برگزیدگان اثرهای هنری و ادبی در ستایش حکیم توس تقدیر شده و آیین نکوداشت خادمان فرهنگ ایران زمین برگزار می‌شود.

از ویژه برنامه‌های آیین پایانی جشنواره حکمت فردوسی، اجرای تصنیف میهنی "ای وطن و شیر خروشان" با نوای حمید خزاعی و اجرای ترانه ملی خلیج فارس با نوای وحید سیف‌پور خواهد بود.

در این جشنواره ملی، دکتر قدمعلی سرامی، استاد دانشگاه، فردوسی شناس برجسته و دبیر امنای بنیاد فردوسی در زمینه هنر و شاهنامه سخنرانی خواهد داشت و مهندس یاسر موحدفرد، دبیر جشنواره حکمت فردوسی گزارشی از دستاوردهای این جشنواره را ارائه خواهد کرد و دکتر پریسا کشاورزحمید، دکتری زبان و ادب فارسی شعرخوانی خواهد داشت.

از ویژه برنامه‌های این آیین پایانی، نقالی و شاهنامه خوانی مرشد حسن بصیری و اجرای ضرب و نقل فاطمه (ایراندخت) غلامی خواهد بود.

شایان ذکر است، کارگاه آزاد هنری نقاشی‌خط استاد حسن طزری و گریم شخصیت‌های شاهنامه ویژه کودکان و نوجوانان از سوی آرزو باباگلی و شیوا غریبی از دیگر برنامه‌های هنری آیین پایانی این جشنواره سراسری است.

شاهنامه‌خوانی نقالان نوجوان (گروه راویان مهر و گروه یزدان) و شاهنامه خوانی کودکان نقال ترنم جاهد، سورنا علیزاده و محمدامین محمودی‌تبار از برنامه‌های این آیین خواهد بود.

در آیین پایانی جشنواره حکمت فردوسی، گواهی‌نامه ۴۰ نفر از هنرجویان کودک و نوجوان که در نخستین کارگاه‌های آموزشی هنر و شاهنامه در شهریورماه سال ۱۳۹۷ در خانه موزه استاد عزت اله انتظامی با حضور ۱۲ نفر از استادان بنام هنر نقالی، نقاشی، کلاژ و موسیقی شرکت کرده بودند از سوی اسماعیل برادران فلاح خیر، مدیر فرهنگی هنری منطقه یک سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شکرخدا گودرزی، مدیر خانه‌موزه استاد عزت الله انتظامی و یاسر موحدفرد، دبیرکل و رئیس بنیاد فردوسی اعطاء می‌شود.