به گزارش هنرآنلاین، اصغر معینی بازیگر تلویزیون و تئاتر و بازیگر نقش مصدق در سه مجموعه "معمای شاه"، "سقوط" و مینی سریال "پدر خوانده" در میان هنرمندان و همکارانش تشییع شد.

خاطره این هنرمند با نقش ماندگار مصدق در مجموعه بزرگ "معمای شاه" در یاد مخاطبان تلویزیون نقش بسته است، خاطره ای که با هنرنمایی معینی جاودانه شد.

محمدرضا ورزی کارگردان سریال "معمای شاه" در جمع عزادارن با اشاره به سجایای اخلاقی اصغر معینی او را هنرمندی اخلاق گرا، بی حاشیه، خوش خلق و باسواد خواند و گفت: سال‌هاست که در پروژه‌های گوناگون با مرحوم معینی همکاری داشته‌ام و در طول این سال‌ها همواره برایم دوستی خوب و همراهی گرانقدر بود.

وی با اشاره به نقش مرحوم معینی در مجموعه "معمای شاه" تاکید کرد: او توانست با آفرینش نقش مصدق همگان را شگفت زده کند و این نقش را با توجه به علاقه شخصی‌اش از مصدق و با بررسی‌های دقیق از نظر نحوه بیان کلمات و رفتار مصدق بازآفرینی کرد.

ورزی در خاتمه از دست دادن معینی صالح را ضایعه‌ای بزرگ در عرصه هنر تصویر دانست و گفت: بیماری در دو سال اخیر اصغر معینی را تا حد زیادی فرسوده کرد به طوری که در ماه‌های آخر تسلیم بیماری شد. او نه فقط نقش مصدق که مرگ او را نیز به جان خرید و با همان بیماری دکتر مصدق به دیار ابدی شتافت.

فخرالدین صدیق شریف بازیگر تلویزیون و سینما نیز در مراسم تشییع مرحوم معینی سجایای اخلاقی این هنرمند را برشمرد و گفت: نقش‌های ماندگار از او وجود دارد. هنرمندی که جای خالیش همواره در کنار همکارانش خالی خواهد بود.

وی اضافه کرد: او علاوه بر هنرمندی شریف، دوست خوب و انسانی محبوب بود و هر زمان احساس می کرد فردی نیاز به کمک دارد هرگز دریغ نمی‌کرد.

صدیق شریف با یادآوری خاطرات گذشته اضافه کرد: در جریان بازی در نقشی در تئاتر دچار آسیب جدی شد ولی از فردای حادثه سر صحنه حاضر شد و نقشش را به صورت نشسته اجرا کرد.

مرحوم اصغر معینی صالح چهارشنبه 7 شهریور ماه بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان استخوان، در بهشت زهرا و در یکی از قطعه‌های عمومی آرام گرفت.