به گزارش هنرآنلاین ، گروه موسیقی دل آسا به سرپرستی و رهبری امین دارابی در سال ۱۳۸۰ تشکیل شد به همراه گروه دف نوازان و از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را به صورت ارکستر ایرانی آغاز کرد. این گروه قصد دارد با توجه به عصر مدرن امروزی موسیقی فاخر عرفانی خود را با محوریت اشعار مولانا با صدای حامد تمدن به روی صحنه ببرد.

امین دارابی در این باره گفت: با توجه به اینکه در عصر حاضر گاها موسیقی و اشعار به صورت نادرستی تولید و عرضه می‌شود و از اصالت‌ها و فرهنگ ایرانی در حال فاصله گرفتن است در نظر دارد جهت حفظ میراث موسیقی ایرانی تلاش‌های خود را همانند دیگر دوستان خود در این عرصه کند. در این راستا پس از مشاوره و تحقیق تصمیم گرفته شد که موسیقی عرفانی با اشعار مولانا همراه با حرکت نمایشی سماع عارفانه بر روی صحنه ببریم. در عصر حاضر که خیلی از هموطنان موسیقی‌های زودگذر را در دامن خود دارند ما قصد داریم به گوش مخاطبین خود احترام بگذاریم و موسیقی خوب و دارای درک و فهم تولید و عرضه کنیم چرا که معتقدیم همانطور که انسان هر غذایی را نمی‌خورد هر موسیقی‌ای را هم نباید بشنود و برای گوش خود نیز ارزش قائل شود. با علم به اینکه مخاطبین این نوع موسیقی افراد خاصی هستند و در این بازار آشفته موسیقی‌های وارداتی که گاها با اشعار بدون محتوا اجرا می‌شوند گامی بلند در تحقق و حفظ ارزش‌های ملی و سنتی و کهن خود برداریم چرا که معتقدیم موسیقی ایرانی آنقدر غنی هست که نیازی به هیچ چیز دیگر نیست.

وی اشاره کرد: یکی از نقاط قوت این گروه می‌توان به این نکته اشاره کرد که نوازندگانی که در گروه می‌نوازند هرکدام‌شان از آهنگسازان و سرپرست‌های مطرح گروه‌های موسیقی کشور هستند که در این اجرا در جایگاه نوازنده متواضعانه حضور دارند. در این کنسرت برخی از قطعات آلبوم جاودانگی با آهنگسازی سیدسلمان حسینی  که با صدای حامد تمدن منتشرشده و نیز قطعاتی از سید مهراب اسرافیلی و سید آرمان دکه‌ای و همچنین برخی از قطعات خاطره انگیز و قدیمی را بازسازی و اجرا می‌کنیم. همزمان با اجرای این آثار گروه تنبورنوازان و گروه دف نوازان و همچنین دو دوست عزیز با ساز عود و کمانچه آلتو این قطعات را اجرا خواهند کرد و به جهت جذابیت بصری همزمان با جذابیت‌های شنیداری  رضا بروغنی با حرکات آیینی سماع گروه را همراهی خواهند کرد. همچنین یکی از اتفاقات خوب در روزهای قبل از کنسرت این بوده که گروه دل آسا در جشنواره ملی شمس و مولانا که در شهرستان خوی برگزار می‌شود به عنوان گروه منتخب در این جشنواره حضور خواهد داشت و قطعات خود را در مزار شمس تبریزی اجرا خواهد کرد. همچنین در فصل زمستان نیز این اجرا را در تالار وحدت و دیگر تالارهای کشور نیز اجرا کند و تا آن زمان نیز از آلبوم‌های خود رونمایی و کنسرت‌های آنها را نیز برگزار می‌کنیم.

در این اجرا امین دارابی: سرپرست و رهبر ارکستر، حامد تمدن: خواننده، سرپرست نوازندگان:سید سلمان حسینی، سماع گر: رضا بروغنی،  تنبورنوازان:  سید سلمان حسینی، سید آریا  حسینی، سید وصال حسینی، سیدآرمان دکه ای، سید مهراب اسرافیلی، حسین واحدی، بیتا همتی، بهنوش کاظمی‌زاده: کمانچه، ساسان یزدانی‌پور:عود، محمدرضامیرحسینی: تمبک، سید عنایت حسی نی: مایستر دف، پارساجعفری: دمام و پرکاشن، مینا شکری: سازهای کوبه ای.

دف نوازان: حسام شاهی، امیرحسین دیانتی‌زاده، ایلیا امیرحسینی، مجید خادمی فرد،علیرضا شریف، مینا جوکار، ساراجوکار، زهراشیرخانی، مهدیه موسوی، نوشین نرگسی، نیره توکلی، ملیکا کمالی، مینو امیری، مریم کوشانفر، زهرا راوندی، ساحل مهرآبادی، مریم ملایی.