به گزارش هنرآنلاین، یادمان "فرشته نگهبان" اثری است که ارتفاع آن سه متر و با طراحی مریم کی‌بخت و اجرای هما ساداتیان و به صورت مستقل و بدون هیچ گونه حمایتی، توسط گروه تصویرگران هنر موگه ساخته شده است. هدف از ساخت و نصب این تندیس یادآوری حماسه آتش‌نشانان و ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری و ادای احترام به قهرمانان کشور است.

این یادمان پیش از این در مجموعه پردیس چارسو با حضور جمعی از آتش‌نشانان و شهروندان و هنرمندان رونمایی شده بود و پس از آن نیز مدتی در مجموعه تئاتر شهر و تالار وحدت در معرض دید عموم قرار داشت.

این یادمان روی نقشه تهران و اطراف پلاسکو در محل‌های عمومی فرهنگی و تجاری در معرض دید قرار می‌گیرد.

این یادمان قرار بود تا پایان مردادماه در تالار وحدت حضور داشته باشد که مدیرعامل بنیاد رودکی با زیر پا گذاشتن توافق‌های انجام گرفته از ادامه حضور این یادمان در تالار وحدت جلوگیری کرد.

لازم به یادآوری است که گروه تصویرگران هنر موگه، از 1393 با حمایت از امید عباسی آتش‌نشان فداکار اقدام به راه‌اندازی کمپینی جهانی کرد که طی آن آتش‌نشانان 16 کشور جهان از این آتش‌نشان و فرشته نگهبان حمایت کردند. همچنین این گروه نمایشگاهی با حضور آثاری از هنرمندان داخلی و خارجی با نام امید و موضوع جانفشانی آتش‌نشانان فداکار را همراه با فرشته نگهبان برگزار کرده است.