سرویس موسیقی هنرآنلاین: نشست خبری شهرام ناظری خواننده، هوشنگ کامکار سرپرست و نماینده گروه کامکارها، حسین توتونچیان مدیرعامل شرکت ققنوس و علی شیرزاد مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور روز دوشنبه پنجم شهریور در موزه موسیقی برگزار و در آن فعالیت‌های خیرخواهانه از عواید کنسرت اخیر برای مردم زلزله‌زده‌ کرمانشاه، تشریح شد.

در ابتدای نشست حسین توتونچیان مدیرعامل شرکت ققنوس به کنسرت سال گذشته اشاره کرد و گفت: چهارم آذرماه کنسرت شهرام ناظری با همراهی گروه کامکارها در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار و قرار شد عواید حاصل از این برنامه برای مردم زلزله‌زده خرج شود. من نیز به‌عنوان عضو کوچک این افراد در این مشارکت هنری بزرگ سهم داشتم و همکاری خوبی نیز شکل گرفت.

او ادامه داد: این وظیفه انسانی هرکسی است که به هم نوع خود در حد امکان کمک‌رسانی کند و ما نیز تمام سعی خود را کردیم تا بهترین کمک را به این افراد داشته باشیم. در این کنسرت مبلغ 500 میلیون تومان جمع شد که قرار بود برای این مردم کانکس یا کنسرو خریداری شود، اما وقتی بیشتر روی این موضوع صرف کردیم بهتر دیدیم که یک حرکت مهم و ماندگارتر انجام بگیرد.

توتونچیان اضافه کرد: بهترین تصمیم ساختن یک مدرسه شش کلاسه با کمک انجمن خیران مدرسه‌ساز بود و با مبلغی که با تأخیر وجود آمده نزدیک به 600 میلیون شده بود، این تصمیم قطعی شد. امروز تفاهم‌نامه‌ای میان استاد ناظری، کامکارها و این انجمن امضا خواهد شد که نام مدرسه توسط این اساتید انتخاب خواهد شد.

او تأکید کرد: تشکر ویژه از مدیر تالار وزارت کشور داریم که سالن را رایگان در اختیار ما گذاشت و وزارت ارشاد نیز با یک پیامک شبانه کار ما را پیگیری کرد، همچنین طراحی و چاپ رایگان و حتی 40 راهنمای سالن نیز کاملاً رایگان در این کنسرت حضور پیدا کردند.

او در پاسخ به سؤال خبرنگار هنرآنلاین درباره بلاک شدن برخی حساب سلبریتی‌ها توسط قوه قضاییه در مبحث کمک به زلزله‌زده‌ها گفت: دیگر سلبریتی‌ها از مردم پول گرفتند. ما از مردم پول نگرفتیم. ما به مردم کالای هنری فروختیم. پول حاصل از این کنسرت مال استاد ناظری و گروه کامکارها بود. این عزیزان از پول خودشان گذشتند و پول خودشان را برای ادای دین به مردم کرمانشاه اختصاص دهند. ما پولی از کسی نگرفتیم. ما کالایی را فروختیم. مخاطبان هم آمدند و استفاده کردند. این مبلغ هدیه‌ای از منافع شخصی استادان است که به مردم اختصاص می‌دهند.

شهرام ناظری به‌عنوان دومین سخنران گفت: من متولد کرمانشاه هستم و نسبت به آن عرق دارم. در کارهای خیر پیش از این هر کاری از دستم بر می‌آمده انجام دادم. وقتی که زلزله پیش آمد خیلی ناراحت شدم و به پیشنهاد یکی از دوستان به فکر برگزاری کنسرت افتادیم. همکاری با گروه کامکارها بهترین گزینه‌ای بود که می‌توانست شکل بگیرد. خیلی زود هم مسئله نهایی شد و تمرین‌هایمان را شروع کردیم. در کنار این موضوع آقای توتونچیان حضور یافت که مورد اعتماد همه ماست. وقت برای تمرین اندک بود اما مهم این دور هم جمع شدن و شکل‌گیری این اجرا بود.

او در ادامه با اشاره به برگزاری کنسرت‌های خیابانی که این روزها بحث آن مطرح است، گفت: من پیشنهاد برگزاری کنسرت در ورزشگاه آزادی و سالن دوازده هزار نفری را داده‌ام و درخواستش را نوشته‌ام و به وزارت ارشاد داده‌ام، اما تنها به آن‌ها بستگی ندارد. شهرداری، شورای تأمین وزارت ارشاد و دیگر جاها باید همکاری کنند. کسانی که برای شنیدن موسیقی می‌آیند با کسانی که برای دیدن فوتبال می‌آیند، فرق می‌کنند. به همین دلیل مسئولان درباره برگزاری کنسرت در این مکان‌ها سختگیرترند. اگر موافقت شود من پایه این کار هستم، چه با گروه کامکارها و چه با هر گروه دیگری. ولی در کل من چشمم آب نمی‌خورد که بگذارند مردمانی به تعداد 100 هزار نفر بیایند و کنسرت ببینند.

هوشنگ کامکار سومین سخنران برنامه هم در این نشست گفت: خیلی به خاطر تأخیری که در انجام این کار به وجود آمد متأسفم. ما در گروه کامکارها از این اتفاق به خاطر تأخیر زیاد آن بسیار ناراحت بودیم و خوشحالم امروز به یک نتیجه رسید. در کل امیدوارم این مبلغ به مصرف واقعی برسد، چون از اول مخالف انجام این کار با کمک‌های دولتی بودم.

او درباره کنسرت‌های خیابانی هم گفت: اینکه پسر آقای شجریان اعلام کرده می‌خواهد اجرای خیابانی بگذارد فکر بدی نیست، اما کنسرت از درد مردم کم نمی‌کند. کسی که مشکل دارد با کنسرت دردش درمان نمی‌شود و به نظرم این کار یک کار تبلیغاتی است و شدنی نیست. چرا نمی‌گویند در سالن میلاد 40 شب کنسرت رایگان برگزار کنم. در کل بگویم کنسرت برگزار کردن در خیابان عملی نیست.

علی شیرزاد مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان توسعه و تجهیز مدارس کشور به‌عنوان آخرین سخنران گفت: تلاش فرهیختگان کشور و همچنین مردم عادی که دست‌به‌دست هم دادند تا غم و اندوه زلزله‌زدگان را کاهش دهند، در بهترین شکل ممکن انجام شد. سازمان نوسازی و تجهیزات مدارس کشور متولی ساخت محیط‌های آموزشی در سراسر کشور است. این مجموعه با حمایت انجمن‌های مردم‌نهاد تمام تلاش خود را انجام داده تا با مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی و توسعه مراکز آموزشی کارهایی را انجام دهد که این موضوع نشان‌دهنده این است که اعتمادی بین مردم، خیرین و سازمان ایجاد شده است.