به گزارش هنرآنلاین، نخستین دوره مدرسه تابستانی با محوریت فیلمسازی توریستی به همت مدرسه ملی سینمای ایران با همراهی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و گروه گردشگری مارکوپولو از تاریخ 20 مردادماه به مدت 2 هفته، به میزبانی دانشگاه سوره برگزار شد.

دانشجویان حاضر در این مدرسه فیلمسازی توریستی از دانش جویان سینما در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بودند که از سوی دانشگاه‌های خود معرفی شده بودند و به مدت یک هفته تحت آموزش‌های استادان دعوت شده در این دوره آموزشی در حوزه فیلمسازی توریستی قرار گرفتند و در ادامه پس از گذشت یک هفته با همراهی استادان راهنما فیلم‌های 3 دقیقه‌ای تولید کردند.

فیلم‌های ساخته شده با موضوع توریسم فردا سه شنبه 6 شهریور ماه راس ساعت 13 توسط داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و دانشجویان شرکت کننده در این مدرسه فیلمسازی، فیلم‌های خود را همزمان با داوری آثار به تماشا می‌نشینند، پس از آن از ساعت 16:30 الی 17:30 بهترین آثار با آرای داوران معرفی می‌شوند و به 5 فیلم برتر جایزه نقدی همراه با تندیس مدرسه ملی سینما اهدا می‌شود.

 داوران ترکیبی از استادان راهنما و مدرسان مدرسه توریستی هستند و قرار است گواهی حضور با امضای 12 مدرس حاضر در این دوره آموزشی به دانشجویان شرکت کننده ارائه شود.

 طرح توانمندسازی و اشتغال‌پذیری دانشجویان سینما از جمله ماموریت‌های مهم و اصلی مدرسه ملی سینمای ایران است که از سال گذشته و پس از امضای تفاهمنامه همکاری با دانشگاه‌ تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صدا و سیما، دانشگاه هنر تهران، دانشگاه سوره و دانشگاه هنر اصفهان اجرایی شده است.