سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: تئاتر، به مثابه یک هنر و پدیده‌ی فرهنگی، منظرهای گوناگونی را برای نگریستن به جهان می‌آفریند و خود از منظرهایی گوناگون نگریسته می‌شود. تئاتر هم‌چون هنرهای دیگر، از وجوه بسیاری در نسبت با امور و تحولات فلسفی و تاریخی قرار دارد. کتاب "بوطیقای صحنه" مقالاتی در مطالعات تئاتر است که به قلم مترجمان مختلف ترجمه و با گردآوری و ویرایش علی تدین به همت نشر آگاه انتشار یافته است.

حوزه‌های مرتبط با این اثر و گروه مخاطب آن بنا بر ماهیت بینارشته‌ای گسترده است. در تقسیم‌بندی‌ای کلی اهل دو عرصه‌ی هنر و علوم‌انسانی را شامل می‌شود و در نگاهی جزئی پژوهندگان و علاقه‌مندان به حوزه‌های تئاتر، فلسفه، جامعه‌شناسی، روان‌کاوی، روان‌شناسی، مطالعات زنان، نظریه‌ی فرهنگی، مطالعات فرهنگی، زبان‌شناسی و نشانه‌شناسی، روایت‌شناسی، پسامدرنیسم، پدیدارشناسی، مطالعات پسااستعماری، ارتباطات و پژوهش در هنر را در برمی‌گیرد. 

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۶ شهریور ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب "بوطیقای صحنه" اختصاص دارد که با حضور مراد فرهادپور، صالح نجفی و علی تدین در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.